Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jenta mi på 2 år og 2 mnd nekter å sove uten meg i senga, og sover generelt utrolig dårlig! Og jeg er iferd med å bli sprø! Har prøvd alt jeg har kommet over i bøker og på nettet, samlingen av hvordan-få-ditt-barn-til-å-sove bøker begynner å bli stor! Hun nekter å sove i sin egen seng i mer enn en knapp time, da våkner hun og jeg sitter ved senga i 30 min før hun sovner, bare for at hun våkner igjen 30 min senere. Har vært hos legen flere ganger, hatt to runder med Vallergan, men føler jeg ikke kan gå dit eller til helsesøster flere ganger. De sier bare at det kommer til å gå over, men hun har ennå ikke sovet en hel natt. Av og til får jeg bare lyst til å låse døren og la henne skrike, men etter runder med "skrike-kurer" vet jeg at det bare gjør ting verre. Er det noen som har noen gode råd til en mamma som snart får et sammenbrudd..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sliter m det samme, her er hun 2,5 år..ingen råd desverre, går snart av skaftet selv.... :(

Skrevet

Vi også har det samme problemet, heldigvis synes jeg det bare er kos å ligge sammen med gutten vår (2 år og 3 mnd) en halvtimes tid før han sovner. Før våknet han nesten hver time, så annen hver, og nå er det et par- tre ganger i løpet av natten. Vi skaffet juniorseng for et halvt år siden, og han sover bedre og våkner ikke så lett som før. Vet ikke om det er fordi han blir eldre eller sengen, egentlig. Men med en større seng får jeg også plass til å ligge på, og han sover på rommet sitt.

Må legge til at han ikke har noen problemer med å sovne selv i barnehagen, og han sover fortere og våkner sjeldnere hvis pappaen er alene hjemme. Så jeg vet at jeg er problemet, for han nekter å la andre legge ham hvis jeg er hjemme. Kanskje en ide å prøve å la noen andre ta seg av leggingen, hvis du har muligheten?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...