skrotnissen Skrevet 9. januar 2008 #1 Skrevet 9. januar 2008 idag var jeg på min første forelesning i ped emne2 altså småbarnsped. forelesningen handlet om mangelsperspektiv, og at barn fra 0-3 år ofte blir sammenlignet, og sett på som små "maskiner" som skulle vært programmert til å kunne det og det på bestemte tidspunkter i livet. at det allerede på helsestasjonen allltid blir fokusert på hva barnet kan/ikke kan og at det ofte blir sterkt fokus på det som barnet ikke kan og skulle ha gjort for lenge siden! dette påvirker måten vi møter barna på, og vi ser ofte kun at ungen skulle kunne gjort det og det og at de aldri får lært ting fort nok. hvor ofte lurer vi på hvor mange ord et voksent menneske kan f.eks, eller hvor mange tenner det har? jeg ble litt satt ut der jeg satt, for det er jo akkurat sånn vi småbarnsforeldre snakker om barna våre, og slik andre sankker om barna våre, tar vi oss tid til å finne ut alt de kan lære oss fremfor hva vi kan lære dem? jeg ble iallefall veldig inspirert, og må si at jeg skammer meg over at jeg har latt meg påvirke av helsesøster som gang på gang maser om at min sønn er sen i det og det(han går ikke enda og er 14mnd)... han er jo så utrooolig flink i sååå mye annet! fra nå av skal jeg bare drite i hva andre sier og synes om barnet mitt, for det kommer uansett!
Joda, jeg vet best! Skrevet 9. januar 2008 #2 Skrevet 9. januar 2008 Utrolig slitsomt å lese det du skriver når det ikke finnes en stor bokstav eller ett eneste opphold i hele innlegget.
Gjest Skrevet 9. januar 2008 #3 Skrevet 9. januar 2008 Når det temaet kommer opp er jeg så glad jeg har en ekstremt lærestrebende liten jente som er veldig tidlig ute både motorisk og kognitivt, og i tillegg med tenner og slikt. Da slipper man som forelder å bli pådyttet unødige bekymringer fra alle mulige merkelige hold... Men du har jo så rett så rett, spennende tema og tankegang. Og hvor mange tenner har du egentlig? Og ordforrådet ditt? *hihi*
Gjest Skrevet 9. januar 2008 #4 Skrevet 9. januar 2008 Forøvrig litt enig med Joda, jeg vet best. Både avsnitt og store bokstaver er gull;) Hehe.
skrotnissen Skrevet 9. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 9. januar 2008 jeg har fått alle tennene nå, og snakker flytende. Skriftspråket er det litt verre med... vi kan jo si at jeg fortsatt har visse gramatiske feil, men jobber med saken!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå