Gå til innhold

snu barnet??

Anbefalte innlegg

Skrevet

var hos jordmor å hun sa at viss ikke bebyen hadde snudd seg selv i uke 36, må jeg inn på sykehuset å prøve å snu den.. noen som har prøvd dette? Ligger i seteleie..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har baby i seteleie selv.. Skal inn på ny kontroll i uke 36 jeg også og da burde han ha snudd seg iflg. legen min.

Ha rikke vært på snuingsforsøk men har ført at det er jævli vondt så håper jeg slipper. Også hørt om ei hvor det endte i styrtblødning og igangsetting av fødsel...

Har angst for snuing, angst for ks og vil absolutt ikk føde i seteleie... Så jeg virkelig krysser fingrene for at lille babyen snur seg snart :o)

Skrevet

Hørt at det er jævlig vondt???? Det er i alle fall IKKE sant! Jeg har gjort det, og det var en rolig, smertefri opplevelse. Legen "dytter" babyen rundt, mens de hele tiden sjekker navlesnor og babyens ve og vel med ultralyd.

DET ER IKKE VONDT!!! Jeg gjorde det på nr to, og tre dager etter snuing, ble lille gutten født med hodet først, helt naturlig og en kjapp og grei fødsel!

Skrevet

Det er faktisk veldig forskjellig hvordan man har opplevd snuing av barnet. For noen går det helt greit men for andre er det en smertefull og lite hyggelig opplevelse,så det er faktisk mange leger som ikke vil snu barnet. Av egen erfaring ville ikke legen snu hos meg da det ofte er fryktelig smertfullt og ofte snur barnet seg tilbake igjen. Jeg fødte iallefall ved keisersnitt da han kom med bena først.

Skrevet

Ofte fryktelig smertefullt?? Lurer litt på hvor du får den statistikken fra.

Jeg skal til lege om en uke for å vurdere snuing, og skal da høre med legene på Rikshospitalet hvordan disse statistikkene ser ut. Blir litt matt av alt skummelt som blir lagt fram her...

Men for all del, dersom de faktiske tall sier at det OFTE er veldig vondt og skummelt og lite nyttig i forhold til at de blir i hodeleie, beklager jeg min mistro. Og at jeg synes det er dumt å legge ut sånne påstander som skremmer andre her inne... Beklager hvis jeg har feil...

Skrevet

Jeg uttaler meg av egen erfaring av hva jeg har blitt fortalt av andre og av legen på sykehuset,da det var meningen at barnet skulle bli snudd hos meg også. Men som jeg også skriver,for noen,som deg har det gått helt fint uten smerter,men for andre er det ikke så bra. Synes det er bedre å være litt forberedt enn å få sjokk. Husk vi reagerer alle forskjellig.

Skrevet

Det jeg reagerer på er ordlyden her... at det "ofte" er "jævlig" vondt, at styrtblødniger og andre skumle ting blir lagt fram som normalt...

Antar alle får god info av sin egen lege i en sånn situasjon, og da bør man vel ikke legge fram de negative (og nesten fatale) situasjonene som vanlige... de kan jo selvsagt nevnes, men da som en mulighet.

Mange vil jo tro at det negative er det vanlige, og glemme at statistikken kanskje viser 5 % komplikasjoner og 95 % IKKE komplikasjoner...

La legen fortelle om risiko og ulemper her, ingen går inn i denne typen prosedyre uten å bli grundig informert av helsepersonellet som skal utføre det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...