Gå til innhold

jm sier den tredje fødselen er den verste...

Anbefalte innlegg

Skrevet

den tar både lengere tid og er smertemessig annerledes enn de to første.Noen med erfaring på dette området?? Kjenner jeg begynner å grue med veldig for det som skal skje.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så tåpelig av henne å si det til deg nå, da! Gå inn på flergangsfødende, der er dette diskutert fra tid til annen, og visstnok er det ingen bastant regel som tilsier dette, nei. Men det sies visst at tredjemann kan være en "luring", hva nå det måtte bety.. Håper du ikke lar deg skremme i hvert fall.

Skrevet

Stikk motsatt her. med nr 3 tok det bare 1,5 timer, Drømmefødsel.

:-D

Skrevet

takk og lov for den kommentaren:-) ble virkelig lettet. Så lenge bare en sier det motsatte er d jo håp!!

Skrevet

Ja, den er jeg enig i !

13 timer på 1.mann

6 timer på 2. mann og

17 timer på 3. mann.

Ingen regelmessige rier før på slutten.

Men full kontroll under pressriene.

Skrevet

Jeg hadde en drømmefødsel med nr tre så det er ikke sant i hvertfall.

Skrevet

Hei! :-)

Synest at dette var en merkelig utalelse av en jordmor!

Både min 3 og 4 fødsel var drømmefødsler! :-)

Fødsel nr.3 tok ca 2 1/2 time og var ikke spesielt vond og nr.4 var omtrent likeins!

Forskjellen var at med nr.3 gikk vannet først og nr.4 tok jormor vannet da jeg hadde full åpning!

Lette fødsler begge 2! :-)

Masse lykke til! :-)

Skrevet

Takk for oppløftende tilbakemelding;-) Alltid hyggelig å høre om drømmefødsler!! Jeg vil også ha det- men har forstått at det ikke kan bestilles på forhånd;-D

Skrevet

Det har jeg hört også. Årsaken er ofte at man som tredjegangs har tanker om at det skal gå så veldig lett og nesten smertefritt, siden andre gangen ofte er enklere enn förste gang, og så blir man tatt på senga og rett og slett litt overrasket over at det gjör så vondt. Selv om det ikke nödvendigvis er så mye verre enn de to förste gangene. Så hvis man innstiller seg på at å föde er vondt uansett, og sjelden helt fritt for smerte, kan det jo hende man blir lettet og overrasket over at det går greit....??

Lykke til!

Skrevet

For meg stemte det. Fødsel nummer tre tok både lengre tid og var vondere enn fødsel nummer to. Revnet mer også.

Men likevel, dette varierer jo enormt, og det er helt umulig å forutsi hvordan en fødsel vli bli for den enkelte. Derfor er det litt tullete av jordmor å si sånn på forhånd slik at du blir bekymret. Greit at hun sier at det er lurt å forberede seg på at det ikke nødvendigvis blir lettere for hver gang, men å påstå at den tredje fødselen er "den verste" er jo ikke egnet til annet enn å gjøre deg bekymret. Tullete!

Skrevet

Hos mamma var dette dn beste fødselen sier hun..Brukte en time fra hjemreise til gutten var ute.

Å han kom på første trykk sammen med vannet å alt samma!! (jordmor ble ganske forstøkt:)

Han var 4700 og 57 lang!!!! Sjøl om gutten var stor og lang og alt gikk fort, sier hun fremdeles det var den beste av de tre fødselene!!

Skrevet

Jeg synes det er fryktelig unødvendig av enkelte jordmødre å komme med sånne uttalelser. Høygravide tredjegagsfødende ganske skremt, uten at det faktsik er noe sm tilsier at det bør det. Min jordmor har sagt at hun overhodet ikke har noe erfaring i forhold til at tredje gang er så mye verre enn de to foregående; bortsett fra hvis nummer 3 er attpåklatt, noe som kan være tiflelle ganske ofte. Hvis man ikke har for lang intervall mellom hver fødsel er det ingenting som tilsier at tredje fødsel skal bli noe tøffere enn den forrige. Det eneste er at man som tredjegangsfødende er mer observant på "tegn", og at man i større grad kjenner kynnere og/eller falske rier tidligere og av den grunn tror at man er tidligere i gang, og føler derfor fødselsforløpet som lenger.

Jeg er tredjegangs, og jeg bekymrer meg i hvert fall ikke!

Skrevet

begynner å ane hva "luring" kan bety. Aldri vært bort så mange falske alarmer jeg... Nå ender det vel med fødsel på gulvet hjemme fordi jeg ikke tar ting alvorlig lenger ;-)

Skrevet

3 fødsel var superrask. Kom inn på sykehuset m full åpning og hun var ute etter 40 min. Intense 40 min men smertene var håndterbare. Ble kun tid til litt lystgass for alt gikk så fort. Ikke bekymre deg. Bruk din erfaring og jeg er sikkerpå at du får en fin fødsel.

Skrevet

Det stemte for min søster. Hun har hatt 2 greie fødsler på ca 10 timer uten noe form for bedøvelse, så kom nr 3....Han tok 30 timer og var den tøffeste av de alle. Nå det er sagt så har hun aldri kommet seg så raskt fra en fødsel som med 3.mann. Hun var hjemme dagen etter hun hadde født ;o) Lykke til til alle 3 gangsfødende. Dette er min første, og jeg gruer meg fryktelig!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...