Hvitkløver2020 Skrevet 9. januar 2008 #2 Skrevet 9. januar 2008 Jeg brukte det i hvertfall, hadde flere par som jeg byttet på. Skulle vaskes med sjampo og skylles godt. Legges/henges til tørk og så ferdig!! Enkelt og greit!! kjøpte de på apoteket! (har ikke hatt brystbetennelse) Hvis du lekker mye kan du bruke disse innleggene under ull-innlegget!
Gjest Skrevet 10. januar 2008 #3 Skrevet 10. januar 2008 Slik gjorde jeg det og det fungerte fint for meg (lakk masse!): Hadde et par med store, gode ullinnlegg som jeg brukte for å unngå brystbetennelse (også om sommeren, ja). Innerst mot puppen brukte jeg vanlige små engangs fra natusan (dagligvare), de bytta jeg ved behov. Ullinlegga kokte jeg ved behov og la til tørk forran ovnen for å få ut all fukt. Hvordan koke ullinnlegg?? Man tager en gryte. Har i kaldt vann. Legger så sine ullinnlegg oppi. Kok opp og la koke i 2-3 minutter. Ta vekk fra varmen og la innleggene ligge i vannet til du kan ta de opp med hendene.g Gjenta til vannet er klart. Rene, krympefrie innlegg uten bakterier (og de drepes først ved 70 grader, som vi vet).
Puselure Skrevet 10. januar 2008 #4 Skrevet 10. januar 2008 Jeg brukte ull helt innerst og de i papir utenpå hvis jeg lakk mye. Ull er best mot huden, ikke papir:) Jeg kjøpte lanolinsåpe på apoteket som jeg vasket de i. Tror jeg hadde 3 par som jeg byttet på å bruke:) Brukte ammeinnleggene i ull frem til poden var 1 år, da ville han ikke ha mer;)
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2008 #5 Skrevet 10. januar 2008 tusen takk for alle svar. Skal kjøpe meg noen innlegg ja. Så jeg slipper no tull.. kanskje greit med lufttørking på varme dager til sommern?
Icedancer Skrevet 10. januar 2008 #6 Skrevet 10. januar 2008 Bare et lite tips. Lekker du like mye som meg går det fort igjennom ullen, brukte derfor bomullsinnleg belagt med plas i tillegg til dem i ull. Dvs de i bomull er plast på baksiden så ikke noe trekker gjennom, kunne ikke klart meg uten dem i tillegg. Men de i ull er jo best sånn direkte inn mot huden. Desuten fant jeg ut at den lanolinsåpen du vasker innleggene med er super til å vaske andre fine ullting med (som ikke tåler vanlig maskin-vaskepulver). Vasket bla lammeskinnet til lillemann før vinteren nå, helt supert.
Duracella Skrevet 10. januar 2008 #7 Skrevet 10. januar 2008 Tja, det spørs hva man liker. Jeg syns de klødde, og likte ikke lukta. (Våt sau!) Dessusten lakk jeg så mye at jeg måtte ha papirinnlegg innerst likevel, og da blir det litt smør på flesk. Ullinnleggene ble gjennomvåte på et blunk. For å holde varmen er det best med fleece eller ulljakke utenpå syns jeg. Og tykk jakke utendørs. Beste tipset mot såre brystvorter på sommeren: Sole seg toppløs! De konstant våte puppene får tørke seg skikkelig på den måten, så kan de smøres etterpå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå