Madamina Skrevet 9. januar 2008 #1 Skrevet 9. januar 2008 Det slo meg at førstemann ble til 6 dager før IKM. Testet egentlig ikke skikkelig positiv på eggltest sist måned og tenker at man kan jo gjøre en tabbe med å legge inn alle kortene på dag 15-25. Man hører jo om de som er blitt gravide nesten rett oppi mensen også (f.eks 2 dager etterpå). Er dette nesten usannsynlig? Tanker på de dager jeg som tenåring gikk på piller og kondom og hadde kjempeskrekk for å bli gravid. Nå synes det nesten umulig.
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 9. januar 2008 #2 Skrevet 9. januar 2008 Alt kommer an på syklusens lengde og lutealfase. Feks dersom en med 30 dagers syklus får EL på dag 23 så får ikke egget tid til å feste seg. At man kan få EL på det tidspunktet kan skje, men da har man for kort lutealfase å må gå til lege for å få behandling. Det går også an å få EL tidlig i syklusen, men lutealfasen er sjeldent lengre enn maks 16 dager uansett, gjennomsnittet på 14 dager. Det beste man kan gjøre for å finne ut når EL kommer er å enten teste med EL tester noen sykluser, eller man kan ta temperaturen. da vil du fort se om det er lutealfaeen som kan være problemet eller ikke
*gullungen med okt spire* Skrevet 10. januar 2008 #3 Skrevet 10. januar 2008 jeg blei gravid rett etter mensen bare et par dager så ja det går!!!!!vi er så forskjellige så vi er alle ulike....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå