Gjest Skrevet 9. januar 2008 #1 Skrevet 9. januar 2008 På et eller annet vis.. Var på UL i går, og jeg fikk da beskjed om at jeg var 18+6 i går, altså 19+0 i dag. Jeg bytter altså uker på onsdager. Jeg vet at noen regner et svangerskap som 40 uker, og andre som 40 uker + 2 dager, og tror både jordmor, sykehus og lege regner 40+2. Hvis jeg regner meg frem til uke 40+2 så havner jeg på 060608, men jordmor satte 080608! (teller jeg 40+0 så er det 4 dager feil termin...skulle da hatt 040608). Jeg vet det bare er snakk om 2-4 dager feil, men jeg syns ikke noe om det i forhold til overtid - og når man evt. blir satt igang... Syns det er litt ekkelt å tenke på, selv om det stort sett går bra med de som går over og må settes igang så har jeg jo hørt "skrekkhistoriene". Da mener jeg at hver dag teller! Nå er jeg registrert med dette på sykehuset..kan jeg ringe og be dem endre det? For uansett så er det jo feil?! Selvom det "bare er" 2-4 dager..?
Leah & Marcus & Tilda Skrevet 9. januar 2008 #2 Skrevet 9. januar 2008 Jeg og jordmor hadde ikke samme regnemåte hele mitt forrige svangerskap, men jeg tenkte aldri på å bli bekymret av den grunn.
Joda, jeg vet best! Skrevet 9. januar 2008 #3 Skrevet 9. januar 2008 Dette hører strengt tatt inne på barnimagen og ikke dib?
Gjest Skrevet 9. januar 2008 #4 Skrevet 9. januar 2008 Alle har forskjellig lengde på svangerskapene sine, jeg er en av de som går litt ekstra lenge, fra naturens side og likevel får helt gjennomsnittlige barn. Men endre noenting som helst kommer aldri på tale. Mine barn er nemlig veldig små i magen fra ca uke 10 til ca uke 25 i forhold til snitt, og jeg får derfor sen termin ifht hva jeg selv vet er korrekt. (som denne gangen hvor jeg kun har hatt sex 2 ganger i perioden, 15 aug og 21 sept) Jeg hadde termin 12 mai etter egen regning, 5 mai etter legens men ble satt til 30 (!!!) mai av jm. Og sånn blir det uansett om så Kongen hadde skullet sagt noe annet, støttet av Bush og Stoltenberg;) Så de 2-4 dagene får du mao neppe gehør for og jeg skjønner heller ikke vitsen med å irritere seg over det, barnet kommer jo når det er klart uansett.
Gjest Skrevet 9. januar 2008 #5 Skrevet 9. januar 2008 Joda, men det er da ikke forbudt å legge det ut på skravle her og. Er begge steder om dagen ;o)
Tommage♀♂ Skrevet 9. januar 2008 #6 Skrevet 9. januar 2008 Oi, så streng du var da? Dette er en skravleside, her hører alt inn=) Spør den faste jordmoren din hva hun sier. I og med at det bare er 2 dager er det nok ikke noe farlig, men er du bekymret så må du si i fra!
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 9. januar 2008 #7 Skrevet 9. januar 2008 Når det er så lite kan jeg ikke se at det skal ha så mye å si. Det er vel basert på UL regner jeg med, og da ser de jo på hvor stor babyen er. Og eggløsningen kan jo ha vært senere enn man har trodd og dermed også et par dager "mindre gravid"? Min menstermin var 31. mars, ul satte termin til 2 april, og fødsel var 12 april. Hadde tid til igangsetting 15. april. Gik helt fint det, fødsel starta av seg selv, og snuppa var litt lengre og litt slankere enn "snittet".
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 9. januar 2008 #8 Skrevet 9. januar 2008 2-4 dager kan neppe kalles feil termin. Og dersom du søker litt finner du ut at det er ulike måter å regne svangerskap på. Kanskje din er feil? Og ikke JM sin?
Gjest Skrevet 9. januar 2008 #9 Skrevet 9. januar 2008 Men når jordmor på ultralyd sier at jeg er så og så langt på vei, og så når jeg teller akkurat det antallet dager og frem til termin så stemmer det ikke?! Et svangerskape er jo ikk 40 uker og 4 dager? Vet jeg er pirkete altså, men liker det uansett ikke med tanke på overtid og evt. vurdering av når man blir igangsatt.
mayaya Skrevet 9. januar 2008 #10 Skrevet 9. januar 2008 Her regner de alltid fra ul-termin, samme hva man sier :-p
Adalis Skrevet 9. januar 2008 #11 Skrevet 9. januar 2008 Da har hun enten sagt feil til deg, eller skrevet feil. Bare å ta en tlf og spørre! )
Gjest Skrevet 9. januar 2008 #12 Skrevet 9. januar 2008 Tror jeg gjør det altså..sånne ting irriterer meg grønn....hehehe... Og med litt ekstra svangerskapshormoner irriterer det litt ekstra....hehehehe
Gjest Skrevet 9. januar 2008 #13 Skrevet 9. januar 2008 Skjønner deg godt jeg:-) Med to svangerskap på overtid selv, så føles de dagene viktige! Ring og sjekk det opp. Lykke til:-)
Gjest Skrevet 9. januar 2008 #14 Skrevet 9. januar 2008 Takk for det Merrily ) Måtte bare blåse ut litt kveldsirritasjon her ;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå