Gå til innhold

Noen som har erfaring med å bruke velling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Vi har en liten krabat som våkner så tidlig på morgenen (kl 05). Han er tydlig veldig trøtt, men gråter og vil ikke gi seg før vi står opp med han. På stellebordet gråter han og gnir seg i øynene, og rett etter frokost så er han klar for å legge seg igjen.

Nå tenker vi at han våkner fordi han er sulten, og lurte på om vi skulle prøve velling på flaske. Har sett på tv at dette blir endel brukt i andre land, og mer tidligere her til lands. Er det noen som bruker dette til sine barn, og hvilke erfaringer gjør evt. du/dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Da jenta vår var lita ville hun ikke spise grøt, så vi hjøpte velling i sverige som hun fikk i stede. Det fungerte kjempebra, og hun drakk velling til hun var to år. Bare gode erfaringer... Hun elsket det, og det hodt henne mett lengre enn om hun bare fikk melk. Det er verdt å teste det om ungen er stor nok!

Lykke til!

Skrevet

i og med at dette er et forum for barn mellom tre og fem år, må jeg gå ut i fra at din krabat er over tre år. Da synes jeg det er uaktuelt å gi velling på flaske. Når skal du venne han av med det?? I tredje klasse?? Nei, da tror jeg det er bedre å jobbe med søvnrutinene. Det er en tidkrevende prosess, men hvertfall bedre enn å lage dårlige uvaner...

Skrevet

Her er vi halvsvensker så sistemann hos oss er foret opp på velling, dvs etter jeg sluttet å amme når hun var 7mnd. Når hun var rundt 13mnd og begynte i barnehagen hadde hun også en stygg uvane med å våkne rundt 5, ei flaske velling løste det problemet og hun sov godt ett par timer til og var da uthvilt og ikke supertrøtt som hun var da ved 5. Nå er hun 1,5år og får ei flaske på kvelden før tannpussen, ei flaske (som regel i hvertfall) på morgenen før hun drar i barnehagen og en før soven på dagen.

Jenta mi på 3 synes også vellling er veldig godt men hun får kanskje litt om hun er syk og ikke vil spise noe, da vil hun gjerne ha det. Hun ammet jeg til hun var 1,5år så hun har aldri fått flaske.

Er barnet ditt over 3 er jeg enig med joa over her, men jeg antok at du spurte i forhold til et søsken eller no jeg da.

Skrevet

Hei igjen ja.

Kanskje jeg ikke var klar nok i min historie, men jeg spurte for min minste sønn på drøyt året. Jeg ville ikke ha gitt velling til 3-åringen min... Takk for koselig svar :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...