Gå til innhold

Tulipaner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et spørsmål som ikke har noe med graviditet og barn å gjøre, men håper noen har et svar.

Synest det er så gøy å kjøpe litt blomster å sånn nå etter jul. Blir så tomt når juletreet og all pynten er borte.

Kjøpte en stor pakke med tulipaner og satte de i vase. kjempefornøyd, men etter et par tre dager bøyer de seg. De visner ikke eller noe, de bøyer seg bare som blåklokker liksom. Hvorfor????Noen som har en forklaring eller tips til hva jeg skal gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine og gjorde det!

Men de bøyde seg og reiste seg litt om en annen. Når det var veldig varmt i rommet bøyde de seg mest. Men jeg hørte faktisk i dag at man med tulipaner skal ha veldig lite vann i vasen fordi de visstnok "drikker" med hele stilken. Kanskje det har noe med saken og gjøre?? De holder i allfall lenger og springer ikke så fort ut når man har lite vann i. Heller etterfylle litt, sa de som hadde greie på det :-).Desuten skal de alltid stå i en halvtime i vann før man tar av papiret rundt, men det klarer jeg aldri å huske på, hehe...

Skrevet

Snitt av dem ca 5-7 cm, beint snitt og ha kaldt vann på dem, de skal ikke ha så veldig mye vann å gå på, heller etterfyll neste dag. Lykke til :-)

Skrevet

Tusen takk!!!

Har allerede snittet de i tilfelle tyngdepunktet ble for høyt. Nå skal jeg tømme ut vannet! Iallefall en god del.

Skrevet

Og sett de kaldt om natta:-)

Skrevet

Og de bør stå i den plasten som er rundt dem når du kjøper de i gjerne et par timer etter at du har satt de i vann - slik at de "avklimatiserer" seg eller noe sånt. De bøyer seg ihvertfall ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...