Anonym bruker Skrevet 9. januar 2008 #1 Skrevet 9. januar 2008 På mandag var jeg hos jordmor og fikk beskjed om at jeg hadde litt høyt blodtrykk. Jeg kunne ikke si jeg hadde lagt merke til d, men nå begynner jeg å kjenne meg litt ør i hode. tenker på blodtrykket og muligheten for sv.forgiftning?
Mamma'n til Martin & Mille :) Skrevet 9. januar 2008 #3 Skrevet 9. januar 2008 Tjah.. Jeg fikk samme svar på mandagen.. Lå på 140/80.. hun ordnet en time til meg på fødepoliklinikken.. men ingenting var galt.. Hun hadde vel sagt fra hvis hun hadde mistanke?? Er jo ikke bare høyt blodtrykk som er symptomer, skal jo ha en viss % vann i kroppen, og proteiner i urinen osv.. men du kan jo ringe hun å spørre for sikkerhetsskyld??? Hva var blodtrykket ditt på a`??
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2008 #4 Skrevet 9. januar 2008 Ditt er høyere enn mitt 175/35.. men d er først i dag jeg ble ør og tung i hode. Kan blodtrykke øke så fort?
15.mai :) Skrevet 9. januar 2008 #5 Skrevet 9. januar 2008 Hvor høyt var det snakk om? Hadde også noe høyere trykk på en kontroll. Men neste gang var det som vanlig. Hender at man kanskje stresser litt rett før man kommer inn. Så best å ikke bekymre seg, og da blir det verre. Bare slapp helt av så går det bra ved neste måling skal du se:)
Mamma'n til Martin & Mille :) Skrevet 9. januar 2008 #6 Skrevet 9. januar 2008 Er jp undertrykket de er bekymret for ved svangerskapsforgifting... og ditt var jo lavt !? Tror ikke du trenger og bekymre deg, ta en Paracet og legg deg.. en god natts søvn hjelper alltid =)
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2008 #7 Skrevet 9. januar 2008 Tror ikke d blir noe søvn denne natta heller. Det jeg tenker mest på er om blodtrykket kanskje har økt. Jordmor sendte meg ned på føden på mandag for å sjekke d hele, for fosterlyden va for uregelmessig i tillegg. Men på sykehuset der var alt fint sa de.
Sunniva78 har to små Skrevet 9. januar 2008 #8 Skrevet 9. januar 2008 Jeg var hos jm i går da hadde undertrykket steget fra 70 til 90. Skal sjekke det på nytt hos legen i morra, og er det like høyt da blir det vel en grundigere sjekk tenker jeg. Urinen min var helt fin- heldigvis. Men jeg også bekymrer meg litt, og synes jeg er litt tung i hodet... Vel, får se hva vi finner ut i morra!
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2008 #9 Skrevet 9. januar 2008 er det riktig at det var 175\35????? et veldig uvanlig trykk...... har hun skrevet det ned på helsekortet ditt? det er ikke vanlig at det spriker så mye. det er ikke fordi det høres farlig ut, bare usedvanlig. jeg synes absolutt ikke at du skal være bekymret over ørheten. det er helt sikkert frykten for sv.forgiftning som gjør deg ør, ikke blodtrykket. se en god film, les litt, ring en venninde eller ta en deilig dusj og lakk tåneglene og smør deg inn i god krem fra topp til tå. få tankene over på noe helt annet og omslutt deg selv med velvære. da kommer helt sikkert ørheten til å forsvinne. :-)
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2008 #10 Skrevet 9. januar 2008 vart omvendt det der, skal vere: 135/75..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå