Anonym bruker Skrevet 9. januar 2008 #1 Skrevet 9. januar 2008 Altså, jeg har ei venninne som har begynt å gi grøt sin snart 2mnd gamle gutt.. Synes det var veldig tidlig, så spurte jo hvorfor hun skulle det. Fikk egentlig ikke noe svar, men at hun hadde lyst. Han er normal størrelse, får mme ellers, og er jo fornøyd med det. Det er vel ikke normalt eller bra for babyen ? Hun gjør veldig mye rart, og jeg prøver så godt jeg kan å veilede litt, men hun hører ikke på hva jeg sier, og det hun mener er riktig uansett. Vi er ikke så nære, og hun blir veldig fort sur.. Men hva kan man si a?? Blir litt frustrert over å se alt hun gjør, som ikke er bra for babyen. Og d er flere ting.. Når hun gir mme, lager hun ei stor avent flaske til 2 måltider samtidig, som står fremme i flere timer mellom måltidene, og som gjerne varmes opp igjen flere ganger.. osv... Har selv ei jente på 6,5 mnd, som ammes og begynte med grøt v 6mnd. Gjør jo sikkert feil innimellom jeg også, men jeg tar jo i mot råd, og bruker jo vett.. Huff, synes dette er såå kjett.. Noen som har noen råd? Jeg vil jo gjerne hjelpe henne til å gjøre ting best for sønnen hennes. Må være anonym nå
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2008 #2 Skrevet 9. januar 2008 Det var tidlig å begynne med gröt! Vi begynte med det ved 3,5 mnd alder pga stort matbehov men hvis det ikke hadde värt for det så hadde jeg ikke begynt! Da gav vi veldig tynn tynn gröt. Og det er jo litt dumt å lage en stor flaske mme og varme opp om igjen flere ganger, det kan t o m bli farlig..melkebakterier er ikke noe vi skal ködde med. Vanskelig situasjon..håper hun begynner å höre på deg, eller kanskje hvis hun ikke vil det kan du få noen som begge kjenner og som hun hörer på ta ne prat med henne?
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2008 #3 Skrevet 9. januar 2008 ja, har det ang bakterier har jeg prøvd å si ganske tydelig..Jeg kjenner ingen som kjenner henne særlig godt, derfor det er vanskelig.. Jeg kjenner bare kjæresten hennes, og han bryr seg jo ikke om noe, og vil også bli sur hvis jeg sier noe.. Men d er vel ikke bra å gi grøt så tidlig uansett behov eller ikke ?? Mellom 3 og 4 mnd er jo noe annet, da trenger jo noen ekstra næring.. Huff altså..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå