henrikke 91 og torbjørn 07 Skrevet 9. januar 2008 #1 Skrevet 9. januar 2008 Såg på unge mødre i går, der hun ene som hadde en to år gammel datter drev med skikkelig fjortis drikking, vet at datteren er 2 og ikke blir ammet og ikke ser henne men... Eg mener at å bli foreldre er det samme som å få et litt mer moderat og bra forhold til alkohol ikke helle ned... Hvordan er drikkekulturen her? mener dere det er greit med fjortis drikking som mor?
Lillegull07 Skrevet 9. januar 2008 #2 Skrevet 9. januar 2008 Nå vet jo ikke vi hvor mye hun egentlig fester, kan jo være at dette var den første festen på mange månder. Det vet vi ikke. Når det gjelder meg selv, så er jeg ute en gang i blant med venner, og det er ikke en gang i månden engang. Når jeg drikker så drikker jeg meg ikke helt sørpe full, men noen glass for å kose meg. Enig at man skal legge fjortiss drikkingen på hylla når man har blitt mamma, og det tror jeg de fleste gjør også.
♡Maria18&Snuppa♡ Skrevet 9. januar 2008 #3 Skrevet 9. januar 2008 OMG...la nå jenta feste som hu selv vil daah..jesus så mye rart folk henger seg opp i.. hun mista jo trosalt en del av ungdomstia si så la hu nå feste.. jeg har tilogmed med sett fol i 30-40-50(!) åra feste som fjortisser..folk BLIR fjortisser når di drikker.. når jeg har barnefri så drikker jeg og har det morro,gidde rikke tenke på om jeg er fjortiss eller ikke..hvem bryr seg?? jeg har det iallefall morro! hva du gjør er din sak. seførgelig drikker man jo ikke så man må bli pumpa osv..det finns da jo grenser..men alle har sin grense.
Gjest LindeOgWill Skrevet 9. januar 2008 #4 Skrevet 9. januar 2008 Jeg drikker meg aldri fjortis-full lengre, føler meg ikke vel om jeg er meg kjempefull blandt mange som vet jeg er mor og det er heller ikke noe sjakktrekk siden jeg skal ha sønnen min dagen etterpå.
Grorüd.. Skrevet 9. januar 2008 #5 Skrevet 9. januar 2008 Jeg er ute en sjelden gang, men drikker meg aldri dritings.. Jeg fikk festet fra meg før jeg ble gravid, he he..Skal tidlig opp dagen etter osv.. Men, altså.. Det er jo greit at folk tar den heeelt ut på fest og har seg en fjortisfyll, det er ikke noe jeg har noe imot. Kanskje litt teit og se på folk som er fjortis i fylla men, ser på det som lett underholdning.. Men sånn mtp. hun Malin, så synes jeg ikke at det var teit eller noe at hun festet som hun gjorde, jeg bare syntes det ble litt drøyt og ta det med på tv.. Spesielt i bussen der de hev i seg tyrker liksom.. Men det gjør henne ikke til noen dårlig mor. Man er jo (fohåpentligvis ikke da, hehe) ikke full på dagtid/ellers når man er med ungen sin, så det spiller jo egentlig ingen rolle.. Men uansett, har masse eldre venner som ikke klarer og oppføre seg på fylla, som jeg blir skikkelig flau over, inkludert et alkoholisert familiemedlem som heller ikke kan oppføre seg - og hun er gammel og mor.. Så hvem som helst kan bli "fjortis" i fylla.. Samme om du har barn eller ei, eller om du er ung eller "gammel".. Så ja, det er vel "greit" med fjortisfyll som mor..Det er jo ingen lov om hvordan man skal bli når man er full.. Eller er det det?? He he... Og en annen ting da.. Malin ravet jo ikke rundt på alle fire på gulvet heller da, så det var jo ikke rølpe-fyll.. Var mest den kyssinga jeg reagerte på, he he.. DET er fjortis.. Men, så er man jo ikke den samme edru heller da.. Gjør jo masse rart på fylla.. Believe me!
*Sjokomelk* Skrevet 10. januar 2008 #6 Skrevet 10. januar 2008 jeg har faktisk ikke vert ute å drukket ennå siden jeg ble gravid hehe og lillegutt er 10mnd .....ikke tenker jeg på det heller .... syens det er kjekkere å stå opp med gullet mitt og være med han ... har tatt meg en øl då etter han er lagt seg men det var ikke store greiene =)
2ne;) Skrevet 10. januar 2008 #8 Skrevet 10. januar 2008 ** Alle blir litt fjhortiss iblandt...Til og med moren min er litt fjortiss når hun drikker! Men når en har en datter på to år går de vel ann å ta seg en fest.. så lenge ungene ikke ser at hun drikker så synest jeg de er grett. selv har jeg vore ute ett par ganger, men aldri drukket meg skikkelig full:D Det er berre bra at en får slå seg litt løsog ha det gøy sammen med vennene en gang i blandt;)
Gjest Skrevet 10. januar 2008 #9 Skrevet 10. januar 2008 Hva er egentlig fjortis-drikking? hmmm.. Synes dette er et helt merkelig tema: Vi som er her inne er som regel mellom 17-21 år eller no og så dukker dette sp.målet opp?? Uansett, når det kommer til fylla så er folk forskjellig og det er veeeeeldig mange, og jeg understreker mange, som blir barnslige i fylla, foreldre eller ikke foreldre- sånn er det jo bare. Alkohol har en merkelig innvirkning sånn sett. Tror ikke man skal legge så veldig mye vekt på hvordan folk oppfører seg i brisen tilstand! Men klart, mister man helt kontrollen når man drikker alkohol så burde man ta hintet og la være.. Må forøvrig legge til at jeg har vært ute 3 ganger siden jeg fylte 18 for ett år siden og jeg har aldri drukket meg snydens for å si det sånn..
AnnK89 2 + 1 i magen Skrevet 11. januar 2008 #10 Skrevet 11. januar 2008 Nei, liker ikke fulle fester...har aldri vært særlig begeistra for alkohol heller! Synes det er så idiotisk med fulle folk, samme alder, som sjangler rundt omkring i gatene.. Det er vell rundt ett år siden jeg tok meg en fest nå, men hvis eg hadde fått barnevakt, så ville jeg heller gått ut sammen med samboeren min og kost oss på resturant, bowling eller noe slikt, istedenfor å feste å ikke huske noe...! Ellers må unntaket vær at jeg tar max 2 Cider sammen med noen gode venner... Men men..folk er forskjellige
henrikke 91 og torbjørn 07 Skrevet 12. januar 2008 Forfatter #11 Skrevet 12. januar 2008 de eg mener med fjortis drikking er at du drikker for å bli full ikke for å kose deg
Gjest Skrevet 12. januar 2008 #12 Skrevet 12. januar 2008 det skjønte jo jeg og, men det jeg hentydet til var jo at det var litt morsomt at dette temaet dukket opp på "ung mor"-forumet... vi er da så unge så synes ikke vi kan sammenlikne oss med godt voksne som driver med fjortis drikking - mange som er her inne har jo nettopp blitt gammel nok til å feste så syntes bare var et morsomt tema: "fjortis drikking"- men jeg fattet poenget ditt selv tror jeg ikke at det er så altfor mange som drikker for bare å kose seg, jeg personlig gjør det, men kjenner altfor mange som hiver innpå bare for å ende opp dritings- det var liksom kveldens hovedmål. som mor burde man få slå løs håret engang i blant og da ender det gjerne opp i "fjortis drikking" som du kaller det- tror ikke det er så mange som tenker på hvor mye man BØR innta av alkohol når man først drikker - dessverre..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå