Gjest Skrevet 9. januar 2008 #1 Skrevet 9. januar 2008 Han har vært i dårlig form en ukes tid og blitt verre hele tiden. Hostet, snørrete, etterhvert også veldig grinete og massiv surkling i brystet (høres ut som astma pusting) og litt feber de siste to dagene. Men, som den erfarne trebarnsmammaem jeg liksom skal være så tenker jeg at det sikkert bare er litt forkjølelse og kan jo ikke løpe til legen for den minste lille ting heller men hadde jo vært greit med noe for hosten så får time på legevakten. Kommer inn og legen konkluderer med kraftig ørebetennelse (ikke rart han har suteretog gråtet masse!) og bronkitt... Uff, stakkers liten :-( erglad jeg gikk til legen likevel ja, greit å vite slikt. Han ville skrive ut Efedring, men jeg ba om flytende Bricanyl i stede og fikk det samt beskjed om å gi ham paracet 4 ganger i døgnet og nesedråper om kveld og natt. Så nå sover han søtt og har ikke hostet en eneste gang i kveld etter han fikk bricanylen, så håper han blir bedre og ørebetennelsen snart går over. Og jeg fikk lært meg en lekse om at man aldri blir en erfaren nok mamma til å skjønne alt som skjer med barnet selv...
Gjest Skrevet 9. januar 2008 #2 Skrevet 9. januar 2008 Han er forresten snart 7 mnd så han kan jo ikke akkurat si hvordan han har det heller. Litt svart samvittighet her ja....
La Perla Skrevet 9. januar 2008 #3 Skrevet 9. januar 2008 Å, stakkars liten. Men det er ofte vansleig å vite når man skal oppsøke lege, fordi man nesten alltid får beskjed om at det ikke er noe å bry seg om og at det går over av seg selv. Så jeg er også litt sånn som deg, vil liksom ikke gå til lege for småtterier. Jaja, det er bra han har fått litt medisin nå da, håper han blir raskt bedre.
Gjest Skrevet 9. januar 2008 #5 Skrevet 9. januar 2008 Ja det håper jeg også. Må reise vekk fra fredag til lørdag og det er ikke noe gøy å reise om mini er syk og vite at min mann må ta seg av ham, samt de andre to, helt alene... :-(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå