Gå til innhold

Hvor farlig er det å ikke spise på

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge man drikker vann eller annen veske så overlever man... Men energinivået vil nok være lik null.

Juice eller annen drikke med litt energi i er bra å få inn i kroppen.

Skrevet

For en voksen person..... Okei, det er meg...jeg har ikke klart å få ned matbiten siden onsdag i forrige uke.... blir dårlig bare jeg tenker mat....

Skrevet

Hvis du fortstetter sånn, er du innlagt på sykehuset med intravenøs næring innen neste onsdag....

Skrevet

En kan klare seg 3 uker uten mat, 3 dager uten vann og 3 min uten luft.... eller husker jeg feil nå?

Men ikke nødvendigvis uten komplikasjoener seff....

Hva tenker du på da?

Skrevet

Bare lurte egentlig.... Grunnen er at jeg klarer ikke få i meg mat.....har ikke spist på over en uke, og blir kvalm bare ved tanken på å skulle spise....

Skrevet

Du dør nok ikke av det, men det er jo ikke bra for kroppen din, og du vil få null energi.

Jeg vet om situasjonen du er i, og jeg skjønner det er vanskelig, men det blir verre hvis du ikke spiser. Det går også ut over humøret.

Prøv å spise akkurat det du har lyst på, uansett hva det er.

Skrevet

Jeg gikk uten mat i 2 uker og gikk ned 5 kg.

Klarte ikke å spise ble bare kvalm og det lille jeg fikk med kastet jeg opp.

Men jeg drakk mye vann og næringsdrikker.

Fant ut at jeg var gravid.

Men var i fin form ellers og ingen plager heller men tror ikke det er så bra.

Skrevet

Har ikke lyst på noe heller.. :( Men jeg lurte på om jeg skulle prøve å lage meg en pose av noe pasta greier...pasta de napoli eller noe sånt....men det frister jo ikke....

Gjest Sekretøsa
Skrevet

JEg tar meg den frihet til og forstå HVORFOR du ikke spiser, og jeg har vært der selv! Orket ikke mat i det hele tatt, og det lille jeg spiste kunne ikke kvalifiseres som et måltid engang.

Jeg led ingen nød av det, gikk ned 35 kg på den tiden, men det gjorde meg ingenting.

Men prøv og få i deg noe av næring, selv om det er vanskelig...

Skrevet

Det som skjer i tillegg til det nevnte over, er at du får en enorm matlyst når du først orker mat igjen, og det er da lett å gå masse opp i vekt faktisk!

Er noen jenter som prøver å "sulte" seg på den måten (skjønner at du ikke gjør det altså) og de ender opp med å spise enorme mengder når de setter igang igjen fordi kroppen deres er så i mangel på næring..

Skrevet

Ikke så veldig sunt akkurat. Jeg spiste ikke en matbit på 3 uker da jeg hadde kyssesyken. Men så lå jeg med feber så høy at jeg nesten var bevistløs så mat var ikke i mine tanker. Men min mor passet på at jeg fikk i meg vann.

Skrevet

Da jeg hadde en knekk i ungdomstiden besvimte jeg.

SKjedde noen ting, jeg orket ikke mer av meg selv egentlig.. Tanken på mat var Nei.. Mat var noe jeg bare ikke klarte å få ned i det hele tatt.

Gikk på skole og jobb. Begynte å merke at jeg ble verre og verre i kroppen, ble søvnigere og mistet energien til ALT.

En dag på jobben holdt jeg ei lita jente (ca 2år) og det var den dagen vi skulle ta bilde.

Så der sto vi alle flotte for å ta bilder, pent stilt opp.

Jeg var helt bakerst og i tillegg oppå et bord og holdt den lille jenta.

Plutselig besvimer jeg.

Jeg klarte å sette jenta ned og barnehagestyreren fikk tak i henne like før jenta datt ned fra bordet, før jeg selv deisa i bakken.

Takk og lov sier jeg bare for fotografen som så at øynene mine begynte å rulle..

Hvis ikke tør jeg ikke å tenke på hva jeg ville gjort mot den lille jenta :/

Du må begynne å spise, om ikke for deg selv så for barna dine. De trenger deg sterke i denne tiden!

Jeg sender deg en lang og god klem.

Har selv vært på mange fæle knekker i livet.. Men dessverre er det slik at man må ha mat og næring i kroppen.

Hva med å lage fruktfat i begynnelsen?

Sette frem noen epler, bananer, druer.

En drue er bedre enn ingenting.

Lykke til!

Skrevet

Prøver å lage meg noe nå... så ser jeg hvor mye jeg får i meg... Litt er bedre enn ingenting, det er sikkert....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...