Gå til innhold

Konstant dårlig samvittighet :(((

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg står opp meg gutten på 3 mnd ca kl 10.30 (holder på å øve nye leggerutiner så han skal opp tidligere nå fremover og legges før men..) så er det stell og pupp om han vil ha. Ikke alltid så sulten da fordi jeg ammer han i 09.30 tiden. Det jeg har sååå fryktelig dårlig samvittighet for er at jeg føler jeg ikke leker nok med han men det er liksom så begrenset hva man kan gjøre. Han blir fort utålmodig om jeg legger han på gulvet/babygymmen selv om jeg er der, men kan gjerne sitter i 30min foran tv i vippestolen - men da får jeg sååå dårlig samvittighet fordi jeg føler han blir veldig understimulert. Både jeg og samboer har denne følelsen - det jo ikke for at vi ikke setter pris på å ha han men det er liksom ikke så mye å gjøre når han ikke vil ligge å leke og heller ikke kan holde leker selv. Noen andre som føler det slik?

Hilsen mor med konstant dårlig samvittighet... :((

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Velkommen i klubben:()

Det er nok en stor del av det å bli mor å ha konsant dårlig samvittighet.. Får dem riktig mat, leker jeg nok med dem, har de riktig klær, blir de understimulert, etc etc etc...

har ei på snart 8 mnd som jeg helst skulle lekt og vært sammen med hele tiden, men så har jeg en på 6 år og som jeg også gjerne ville vært sammen med hele tiden...også har jeg meg selv da, gud så lyst jeg har å reise vekk ei helg så spa og drikke vin og kose meg med ei venninne og bare pleie meg selv....men det har jeg for dårlig samvittighet til...foreløpig...hehe

Vi må nok bare leve med det, det blir ikke lettere:(

dessverre..

Skrevet

Hei anonym.

Jeg kjenner med veldig igjen i det du skriver. Min lille pike er nå i overkant av seks måneder, men jeg husker godt hvordan jeg følte det da hun var tre måneder gammel. Vi forsøkte som dere å ha henne under babygymmen, og den fungerte godt i en periode, så ble hun lei. Klarte jo ikke å leke på egen hånd, og det var vanskelig å leke lenge med henne før hun ble utålmodig og ville opp. Trøsten er at det går over:). Jenta mi leker nå godt alene og sammen med oss. Hun ler og smiler. Snur seg rundt og er stort sett fornøyd. Hun begynte å holde leker selv da hun var ca 3,5 måneder gammel. Det skjer mye fremover nå, og situasjonen vil endre seg i takt med utviklingen.

Kos deg med gutten din og nyt dagene. Tiden går så fort. Jeg er helt sikker på at du ikke trenger å ha dårlig samvittighet:)

Skrevet

Det er viktig at han får trene på å ligge litt for seg sjøl uten å bli stimulert hele tiden. Ellers kan han bli en veldig oppmerksomhetskrevende tass som vil kjede seg mye.... Syns det var litt lenge at han sitter 30 min i vippestol foran tv'n hver dag jeg. Da blir han sikkert så vant til å stimuleres av tv'n, at han lettere går lei når han ligger på golvet.

Men jeg skjønner absolutt følelsen av at det er begrensa hva man kan "leke" med en 3 mndrs baby. Jeg var mye ut på tur med min i vogna, lot han ligge en del på magen med leker foran seg, under babygym/uro, bar han litt i sele, dingla litt leiker foran han.....etc

Skrevet

tusen takk... signerer med anonym for jeg syntes det er et ganske sårt tema så jeg har ikke lyst å signere med nick .. :)

jeg merket idag at han begynner mer og mer og ta etter leker og idag holdt han nesten en selv.. Blir spennende å se utviklingen hans og som skrevet over her.. dårlig samvittighet vil man nok alltid ha.. takk for gode ord :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...