brummemamma- Skrevet 9. januar 2008 #1 Skrevet 9. januar 2008 Min lille gutt er litt over tre uker og jeg føler litt behov for av og til ta meg en tur i butikken eller ut av huset uten han. Han er selvsagt trygt sammen med pappaen sin, men føler meg som litt dårlig mor når jeg ikke alltid har lyst til å være sammen med babyen hele tiden... Til nå har han vært med pappaen til farmoren et par timer en formiddag så jeg fik sove, og jeg har vært på en butikk uten han Vi har vurdert å la besteforeldrene passe han et par timer til helgen så vi kan gå på kino eller noe, men føler på en måte han er for liten til det.
kjapttrygtogbilliigKIWIKIWI Skrevet 9. januar 2008 #2 Skrevet 9. januar 2008 om du ammer er det gjerne litt lite forutsigbart i forhold til når han trenger puppen etc, er ingenting å ha dårlig samvittighet over, men samtidig krever det en del av oss som setter barn til verden, en stund fremover nå bør det være andre enn dine sine behov som kommer først. barnet ditt trenger masse nærhet fra pappan og deg. noen mener vel at det i begynnelsen ikke er så viktig hvem som bærer trøster osv men jeg personlig tror det er kjempeviktig å få et nært forhold i begynnelsen og skape trygghet og tillitt til at mamma /pappa er der, verden er god osv.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2008 #3 Skrevet 9. januar 2008 Dra ut, om så bare for å gå en liten tur alene. Man trenger det!!!!! Jeg var i utdrikningslag da mini var 6uker, det gikk bare fint. Hadde pumpet meg, slik at pappa'en hadde nok til de måltidene han trengte. Var veldig deilig å koble av litt, å mini hadde ikke noe vondt av det. Både mini og pappa'en hadde koset seg veldig. Tror også sambo syntes det var veldig godt, å få være litt alene sammen med mini. Uten at jeg henger over og forteller hvordan han skal gjøre tingene Nei kom deg ut du!!! deilig med litt alene tid
brummemamma- Skrevet 9. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 9. januar 2008 jeg har lite melk så gir mest MME, så maten er lite problematisk. Jeg er enig i at det er viktig at han er nær oss og føler seg trygg på mamma og pappa, men samtidig - må det bare være mamma og pappa som er med han 24 timer i døgnet, er jo ikke snakk om annet enn å la han være med pappaen noen timer eller med besteforeldre et par timer en sjelden gang. Jeg skal forresten begynne å jobbe to halve dager i uken når han er seks uker så da må han være alene med pappaen sin
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 9. januar 2008 #5 Skrevet 9. januar 2008 Åååå, kjenner så godt igjen den følelsen, ja!! Man er ingen dårlig mor om man lar pappaen eller besteforeldrene passe babyen. Mammaen trenger også litt tid for seg selv og mulighet for å være ikke bare mamma hele tida:) Dere trenger også så klart å få være et par sammen, ikke bare mamma og pappa... Det er vanskelig dette her, ja... Her er lillegutt litt over 5 mnd nå og jeg kjenner det litt som deg enda; iallfall når det gjelder at andre enn pappaen passer ham;) Da lillegutt var ganske ny (sikkert fram til ca 2 mnd) var pappaen innimellom barnevakt mens jeg var en tur i byen, eller slappet av en liten stund hjemme uten noen andre. Det hjalp utrolig på både energi og humør! Gjøre noe helt annet liksom. Da lillegutt var 2,5mnd begynte pappaen og jeg å jobbe annehver uke og være annenhver uke hjemme med lillegutt. Har gått helt supert og jeg føler at jeg har mye mer overskudd til å være mamma hvis jeg gjør noe helt annet innimellom. Når det gjelder å la besteforeldre eller tante/onkel passe lillegutt har han alltid lagt seg før vi har gått slik at det bare evt har vært å gi smokk hvis lillegutt våkner. Han har sovet veldig godt på kveldene fra han var ganske liten, så etter hvert følte jeg at det var greit å la besteforeldre sitte barnevakt etter leggetiden hans. Trodde ikke det skulle bli så vanskelig i grunnen... Lider nok av litt separasjons"angst"; ikke bare babyen som får det etter hvert;) Mitt forslag; la pappaen passe babyen noen timer mens du tar en venninnetur:) Man må på en måte lære seg å koble ut på nytt igjen når man blir forelder. Ellers vil jo babyen etter hvert kanskje legge seg tidligere på kveldene (vet ikke når h*n legger seg nå??), så da kan du og mannen ta dere en liten kveld ute alene, bare dere to også Lykke til! Og du er ikke alene om de følelsene;) Kan være godt å vite det også!
pyret&jeg+spire Skrevet 10. januar 2008 #6 Skrevet 10. januar 2008 Kom deg ut en tur innimellom! En glad mamma, er en bra mamma
Gjest Skrevet 10. januar 2008 #7 Skrevet 10. januar 2008 Om det så bare er en time det er snakkk om så kjennes det ut som luksus å få være litt alene. Jeg merker jeg har overskudd til å være en mye bedre mor hvis jeg kan få dra på butikken alene en-to timer eller pappa triller seg en tur slik at jeg kan slappe av. Slikt får man overskudd av og det trengs!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå