Gå til innhold

Ammer dere fortsatt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ammer min 13 mnd gamle sønn fortsatt, går greit og er veldig kos. Føler nesten at jeg er uvanlig som ammer, når andre får høre det får jeg oftest reaksjoner som: hæ? fortsatt? Jeg kommer ikke til å amme lenge enn til sommeren, men slik det er nå er det ikke noen problemer. Er jo mest morgen og kvelds amming, men av og til på dagen, en til 2 ganger. (når jeg er hjemme med ham.) Har ikke barnehageplass så enten er jeg eller pappan hjemme med gutten vår.

Er jeg unormal som ammer enda?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, ikke unormal i det hele tatt synes jeg!

Jeg ammer lille-snuppa på 16 mnd masse enda, når hun ikke er i bhg. Har lyst til å kutte nattammingen fordi jeg nå trenger kontinuitet i søvnmønsteret.

Synes du er flink, ikke alle som kan amme så lenge, så stå på og vær stolt av ammingen din:-)!

Skrevet

Jeg ammer ennå. Jenta mi er 16 mnd. Ammer ikke så ofte lenger, men nesten hver morgen, og av og til en-to ganger senere på dagen. Oftere i helgene enn ellers. Nå ammer jeg bare når hun "ber" om det, og ikke hvis det virker som om hun ikke tenker på det. Håper at det skal gå over av seg selv slik at jeg slipper avvenning.

Synes det er koselig, jeg, og har tro på at det er bra med morsmelk.

Skrevet

Takk takk! Har kommet til det punket at jeg nesten synes det er flaut å fortelle at jeg ammer han enda, når jeg få slike reaksjoner. Så flinke dere er, 16 mnd er bra!

HI.

Skrevet

Jeg ammer fortsatt (13 mnd) og er ikke i nærheten av å avslutte. Trapper ned fra sommeren av, tenker jeg begynner med morgen/kveld i august for å avslutte før jul 08. Da er ungen 2 år.

Skrevet

Jeg ammer mine to på 15 mnd morgen og kveld. Interessen er ikke så stor om kvelden lenger, men om morgenen er de desperate.

Skrevet

Jupp, gjør nok det:) Tulla er 17 mnd.

Får noen rare blikk og kommentarer når jeg nevner det. Synes det er veldig greit, for hun våkner så tidlig, og får hun pupp så sovner hun igjen:) Ammer bare på morgenen da.

Skrevet

Sånn gjør vi det også. De våkner 06-07, og så kan de sove til 08-09. Synd jeg må vekke de i ukedagene, men da får jeg ordnet meg og smurt matpakker mens de sover.

Skrevet

Har nettopp slutta, hun er 14 mnd. Kjenner to på 13 mnd som ammes fortsatt, er jo ikke noe urnormalt i det. Skulle gjerne fortsatt lenger jeg og, men hun ville ikke pupp på kvelden, bare om morgenen, og det synes jeg ble vanskelig i forhold til jobb, barnehage, frokost osv.

Skrevet

Slutta rett før jul...jenta mi er 16 mnd..

Hun ble så gira på pupp om natten,da fant jeg ut at vi måtte stoppe..

Kjennes trist ut...kunne godt fortsatt litt til...men ikke når det ble så mye mas på natten..

Skrevet

jepp =) min er snart 13 mnd,. men han har fådd 8 tenner å biter så fy i puppen, smerte =)

Skrevet

Jeg amma tassen til han var 16mndr.. da begynte han å bite igjen så da slutta jeg å amme...

amming er det naturligste i verden..

Skrevet

17 mndr og ammer fortsatt ca 2g i døgnet.

Nå for tiden er han veldig hypp på pupp. Det er bare kos med ammingen fortsatt.

(mer enn noen sinne egentlig)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...