Gå til innhold

Syns alle gravide det er koselig med babyens sparking ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg syntes det var koselig og betryggende å kjenne bevegelser fra uke 14 - 22, cirka.

Nå er jeg i uke 27, og kjenner at det irriterer meg mer enn det gleder meg. Ungen spreller døgnet rundt, ustoppelig. Jeg får jo ikke fred et minutt, omtrent.

Og jada, det er betryggende å kjenne liv, men for et mas!!

Jeg klarer dessverre ikke å føle den helt store varmen når ungen hopper rundt i magen min.... Skulle ønske jeg kunne:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det er kjempe koselig, hvert eneste spark:-) Ikke engang på kvelden da jeg ligger våken for at ho skal bli ferdig så irriterer det meg, hehe.

Skrevet

jeg synes alltid at det var koselig, men min sparket ikke så mye, eller jeg kjente ikke så mye, var ofte bekymret fordi jeg ikke hadde kjent noe på en stund.

han sprellte aldri når jeg skulle sove og sånn.

Skrevet

Jeg ble ofte kvalm og svimmel av det på slutten fordi hun sparka så mye i ribbena mine. Ute i offentligheten måtte jeg ofte sette meg ned på gata fordi hun sparket så hardt at jeg fikk j---- vondt.

Bortsett fra det så var det koselig med spark..hehe.. var verst de siste ukene da.

Skrevet

du er ikke alene. Jeg er i uke 32 og synes det bare er vondt vondt og atter vondt. Men jeg hadde helt sikkert blitt veldig bekymra hvis det hadde stoppet. Men det er lov å si at ikke alt med dette graviditetsgreiene ikke alltid er like vakkert, inspirerende og morsfølelsefremkallende (hm, fant jeg opp et nytt ord nå)??

Skrevet

Synes sparkingen er det eneste hyggelige med å være gravid :o)

Skrevet

Ja, det er kanskje lov å si det, men føler meg selvsentrert når jeg gjør det.

Jeg tenker at jeg burde ha fokus på at babyen har det bra, ikke på mine vondter....

Gjest MyIian
Skrevet

Nei det likte jeg ikke - jentungen sparket så jeg brakk ribbeina mine - kanskje nettopp derfor. Pluss at hun var så hyperaktiv inni der at jeg aldri sov.

Skrevet

og ja, tror du har funnet et nytt ord! :-)

Skrevet

I all verden, går det ann ?!

Det hørtes fryktelig vondt ut...:-)

Hvordan var hun da hun kom ut ? like aktiv ?

Skrevet

Jeg elsket hvert eneste spark!! *S*

Gjest MyIian
Skrevet

Hehe ja var helt jævlig. Det ble liksom ikke bra før hun kom ut for hun sparka det opp.

Nei de sa til meg at unger som er hypre i magen ofte er rolige når de kommer ut.. Så langt har det stemt.. Jeg må vekke henne etter 12 timer søvn bl.a.. aldri vært våken på natta osv. Men har besynderlig dårlig tid når hun er våken da. Hehe!

Men kjenner igjen det at hun er mest våken på kvelden, er alltid da hun er mest våken før hun går i koma.. ;)

Skrevet

Jeg storkoste meg da jeg kjente spark og bevegelser :-D

Skrevet

Jeg får håpe min blir som din, da:-)

Hun jeg har fra før hadde et moderat aktivitetsnivå, og ble en fryktelig våken baby........ønsker ikke reprise av den biten. Gråt aldri, men de store gluggene hennes var vidåpne hver eneste gang jeg kikket ned i vugga - uansett når på døgnet det måtte være....

Skumle greier! :-)

Skrevet

Synes det er kjempekos når babyen sparker jeg.. :) Klart jeg sier au innimellom og noenganger våkner jeg av en karamell eller to midt på natta! Kan være skikkelig vondt til tider, førstemann var ikke så aktiv som den lille i magen er nå. Men likevel synes jeg det er kos.. Kanskje det er jeg som er rar hehe.

Kan også ha mye med at jeg i halve 2.trimester trodde jeg skulle miste babyen min, og da blir man nesten mer klar over hvor ''godt'' det er når han sparker så det gjør vondt :)

Så ja, jeg elsker hvert eneste spark!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...