Gå til innhold

Kan sjefen gjøre dette?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal prøve å gjøre dette så oversiktlig som mulig:

 

Ifølge kontrakten min har jeg 66,66 % stilling, og jobber mandager, onsdager og fredager. Jeg har muntlig avtale på at jeg skal jobbe tirsdager og torsdager, og dette har jeg gjort i snart 4 mnd.

Jeg jobber altså 100 %, og jeg jobber ikke for noen andre disse tirsdagene og torsdagene. De er mine, å få dem på kontrakt er bare en formalitet. Men dette skal sjefen vente med, for å se hvordan arbeidsoppgavene "utvikler seg".

 

Imorgen skal jeg opereres, noe sjefen har visst om lenge.

Han mener at jeg ikke har rett til å få betalt denne dagen, ettersom det er en torsdag, og denne dagen ikke står i kontrakten.

 

Er dette riktig? Skal han sikre seg mot å betale meg ved å ikke la meg få tirsdag og torsdag i kontrakten? Han håper at jeg blir syk tirsdager og torsdager da, slik at han slipper å betale meg...

 

Jeg har ikke jobbet på dette stedet i mange måneder, men jeg er fast ansatt og det er stort behov for meg. Jeg har stilt opp der når jeg har kunnet. Han forventer til og med at dersom sykemeldingen varer lenger enn over helgen, skal jeg "drite i den" og komme på jobb på mandag, dersom jeg "føler at jeg kan det", som han sier. Det er jo fordi hele stedet raser sammen uten meg, det er jo ikke vanskelig å skjønne at det er det han mener.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vel, en muntlig avtake er like gyldig som en skriftlig en, så her er det sjefen din som driter seg ut.

Men, har han denne innstillingen blir det kanskje vanskelig få det igjennom?

Kan ikke skjønne han er verdt å jobbe for engang.

Skrevet

Jeg mener også at jeg har rett ettersom en muntlig avtale, som du sier, er like gyldig som en skriftlig avtale..

 

Jeg ser også at jeg har fremstilt sjefen som en skikkelig dust. :) Sannheten er at det er en fin arbeidsplass, med mye humor, frynsegoder og stort set forståelsesfull og grei sjef. Enten skjønner han ikke at han tar feil, eller så er han rett og slett lusen på dette området. Det er iallfall det eneste problemet jeg har støtt på. Men det er like fullt et problem...

Skrevet

Dere har egentlig begge rett. En muntlig avtale gjelder like fullt som skriftlig, men dette hjelper ikke når ditt ord stiller mot sjefens ord, og det er sjefen som står for utbetaling av lønnen din når du ikke har noe skriftlig som bevis. Din sjef har vært lur/listig som har deg i full stilling når han trenger deg i full stilling, men ikke er låst til å betale deg full sykelønn, fordi du ikke kan banke i bordet med avtale. Ville tatt det opp med ham, og si det som det var. Da får du også vite hvor han står, og han skjønner at du vet hvor slu han er. Det er alltid skriflige avtaler som gjelder til slutt, så dette ville jeg sikret meg dersom du har muligheten.

Lykke til med operasjonen i morgen!

Skrevet

Tusen takk, og takk for et godt svar. :)

Skrevet

Mener sykepengene beregnes utfra de siste fire ukers arbeid. Jeg tror han prøver å slippe unna arbeidsgiverdelen i sykepengene, og det tror ikke jeg han gjør. likevel. Ikke ta mitt svar som god fisk, selv om jeg tror det er slik. Hør med nav.

Skrevet

Åja! Skal høre med dem imorgen, tusen takk. :)

Skrevet

Fikk beskjeden om at linken ikke var korrekt?

 

HI

Skrevet

Tror det ble mellomrom mellom s og kader. Ta vekk mellomrommet til skader så hjelper det:)

Skrevet

Hvis man blir syk på dager som man har planlagt å jobbe, så har man krav på betaling. Jobber i sykehus, og vi får betalt for dager vi er satt opp ekstra hvis vi er syke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...