Edelweis Skrevet 9. januar 2008 #1 Skrevet 9. januar 2008 jeger selv ung mor. var 19 da min første kom til verden. og vil være 21 når neste mann kommer. hva er så galt med det? jeg gjør ingen dårligere jobb som mor fordi jeg er ung. her sitter vi med eget hus å egen bil å sambo har jobb. jeg er student enda, men ser ikke på det som noe problem. vi har et stabilt forhold, et stabilt hjem og en stabil økonomi. jeg tar godt vare på jenta mi og hun har alt hun trenger og mere til. jeg er selv pedagogikk student rettet mot barn, så jeg vet meget godt hvordan en skal oppdra et barn på beste måte. feste gjør vi en gang i blandt ja, men det gjør de som er eldre også. men for å være helt ærlig så frister ikke en fest like mye etter jeg ble mor da. interessene har forandret seg. jeg synes det er synd at vi som er unge mødre skal bli sett så ned på. det finnes mange unge mødre som er like så flink, om ikke flinkere enn mange som er eldre. det finnes mange dårlige eldre mødre også har dere tenkt på det???
Trulte76 Skrevet 9. januar 2008 #2 Skrevet 9. januar 2008 hadde ei venninne som var 17 år da hun ble gravid, og to mnd før hun fylte 18 år fødde hun tvillingjenter.. Klart hun var jo tennåring og drakk seg full som oss fleste tennåringer gjør på fest, men hun var ei veldig god mor til disse to jentene.. søstern var 19 år da hun fikk en gutt..og synes også hun har vært en god mor jeg.. jeg selv var 22 , så ikke fult så ung Så jeg ser slettes ikke ned på unge mødre nei.. Men nå så jeg ikke unge mødre på tvn hell..men sånne realitytv blir man veldig oftes vist feil frem..så trur man ikke får se helheten i hvordan den personen er likevel jeg da..lett å bli fremstilt feil.. hilsen ei som venter nr 3 og er nå 31 og føler meg nesten litt gammel hihi
Veronica,Victor&Adelina<3 Skrevet 9. januar 2008 #3 Skrevet 9. januar 2008 Sitter i samme situasjon som deg. Vi har også alt vi trenger som feks. bil, hus, jobb, bra økonomi osv osv... Men jeg mener at selv om vi ikke hadde hatt disse tingene hadde vi ikke vært dårligere foreldre! Om en mor eller far er god kommer ikke ann på alder, men på kjærlighet og stabilitet! Er du i stand til å elske barnet ditt grenseløst, sette det forann dine egne boehov, være tålmodig osv... er du en god foreldre uansett! Ingen kan gjøre jobben som amma bedre enn meg for min sønn! Ingen kan gjøre jobben din bedre enn deg for din datter! Det at vi er unge har ikke alltid noe å si! Jeg blir sint når folk drar alle under en kam, jeg har selv vokst opp med en fårholdsvis ung mor, hun har desverre ikke alltid gjort jobben sin like bra, heller ikke da hun fikk min bror i en alder av 30. Pappaen min var 20 når jeg ble født, og han er seriøst den beste pappen jeg noen gang kunne hatt! Så alder har INGENTING å si i enkelte tilfeller!
Gjest Skrevet 9. januar 2008 #4 Skrevet 9. januar 2008 Blir det samme som å si at alle over 35 år aldri burdebli gravide....Vi er ulike slik er det bare...Noen mener en ting en annen noe annet.
Gjest Skrevet 9. januar 2008 #5 Skrevet 9. januar 2008 Jeg mener dette er så utrolig individuellt at det kan bare ikke gjelde alle yngre mødre. Det finnes gode unge mødre og gode eldre mødre. Det finnes også dårlige unge mødre og dårlige eldre mødre... Jeg tror vi alle har ulik mening om hva som betegner en god og en dårlig mor... Har festing noe å si om man er egnet som mor? Jeg vil si nei, så lenge det ikke er snakk om misbruk og forsømmelse av eget barn. At noen tenker tilbake når man var 17-18 år, så vil de fleste tenke at "jeg var ikke moden nok for å få barn da". Men vil det si at man hadde vært en dårlig mor, hvis det hadde blitt slik? Jeg tror jeg hadde blitt en flink mor, selv om jeg var 17 år )
mamiladi Skrevet 9. januar 2008 #7 Skrevet 9. januar 2008 Jeg kjenner jeg ble irritert på dem som produserte det programmet, for de hadde ihvertfall planer om å sette unge mødre i dårlig lys. Mødre kan være gode eller dårlige uansett alder.
Edelweis Skrevet 9. januar 2008 Forfatter #8 Skrevet 9. januar 2008 jeg vet i allefall at jeg var klar for barn da jeg fikk datteren min. å at jeg er en god mor. det får jeg høre hele tiden, og mener det selv også. men blir litt lei meg av folk som tenker, 20 år å to barn, jaha ja.. vet no hvordan hun er. for det kan de overhode ikke vite uten å kjenne meg. men, noen er fordømmende, en kommer vel ikke unna!
Tredjemann på vei :D Skrevet 9. januar 2008 #9 Skrevet 9. januar 2008 Ja, det er helt tydelig at produsenten prøver å vise frem det verste hos de stakkars jentene som meldte seg på denne serien... De passer på å få med alt det fjollete de gjør og sier, og ikke så veldig mye annet. DERFOR har jeg uttalt meg om denne serien og sagt at de som er med der virker umodne og ikke særlig klare for oppgaven. Hva vet vel jeg om hva disse jentene ellers sier og gjør? Hadde gledet meg til å se denne serien fordi jeg trodde det ville bli mange solskinnshistorier, til tross for at en del av dem var veldig unge da de ble gravide. Sier ikke at alt de viser av seg selv på tv er uansvarlig, tvert imot så virket den yngste som hun var veldig flink med datteren sin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå