Gå til innhold

Ånei! Hemorrider! :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror de er på vei! Ubønnhørlig truer de med å poppe fram i lyset. Hjelp! Hvordan holder man dem i mørket?? Eller aller helst borte vekk?? Jeg vil utvise dem fullstendig fra landet der sola aldri skinner..!

Trenger råd som FUNKER!

Og jeg er bare 16 uker.. Hvordan skal dette gå? Tror jeg setter meg ned og griner en skvett.. :((

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det ikke hjelper å holde magen i gang (fiber, masse vann, gå på do med en gang du må, IKKE TRYKK det kommer av seg selv, knip knip og pass på at du har med det bakerste) kan du forsøke alcos anal. Ingen andre hemoridekremer er anbefalt til gravide. Lykket il.

Skrevet

Hemorider er faan meg noe av det verste.Jeg fikk det under fødselen sist.Da de ikke hadde satt klyster på meg!

Har ennå ikke blitt kvitt det.Lite kjekt for å si det slik.Det er nesten 1,5år siden nå.

Skrevet

Tror du det gjør noen forskjell med klyster? Nei, de som kommer under fødsel gjør jo det pga pressinga for å få ut ungen..

Skrevet

Slapp av HI - kjøp Alcos Anal.. =) Kjempebra hemoriode krem..

Alle på 3 trim. som er plaget, bruker dette.. inkl. meg selv!!

Det som Sweet Amber nevner, at ingen krem er anbefalt gravide, er bare tull..

Noen tips:

- Spis fiber

- drikk vann

- gå på do som vanlig, for all del ikke hold deg!!!!!!!! Da blir d værre, tro meg!!

- Vask deg med en våt klut bak etter du er ferdig, så det er sikkert at det blir rent.. er du sår, kan du jo bruke våtservietter???

behandle noen dager med Alcos Anal, og faenskapet er borte =)

lykke til

Skrevet

Jeg skrev "ingen ANDRE" det var den eneste gravide kunne bruke ifølge legen og apotekerene..

Skrevet

Jo,i følge jormoren så var det faktisk det.

Det var ikke tømt,derfor så ble det presset ut og hemoridene kom.

Ikke før fødsel,men under fødsel.

Hadde jeg fått klyster,hadde jeg ikke fått hemoride.Sa de på sykehuset.Hører heller på de enn deg!

Skrevet

Ok, will do. *skriver alcos anal sirlig på handlelappen*

Så var det å manne meg opp til å handle det på apoteket, da...

Huffja, det er virkelig faenskap. Var ikke spesielt plaget i forrige svangerskap, men det var en liten jævel som liksom ikke helt ville gi seg..

Alt vi må slite med;)

Takk for hjelpen, Sweet Amber og dere andre.

Skrevet

Hehe, okay men jeg fikk klyster og hemoride likevel..

Skrevet

vi er alle forskjellige...noen får hemorider av å ikke få klyster mens noen får det av pressingen under fødselen..

selv tilhører jeg siste kategorien...

skal kjøpe inn å ta med meg på sykehuset denne gangen om de holder seg unna fram til da..

sist gang fikk jeg beskjed om å vente med det hele..at de ville forsvinne av seg selv..etter et mareritt på fire uker dro jeg til legen..han gav meg en resept på ett eller annet og gav meg beskjed om at jeg kunne prøve den kuren..om det ikke funket måtte jeg vurdere om jeg kunne leve med det..de kunne opperere,men ønsket ikke å gjøre det...

hadde lyst til å kvele han der og da... vurdere om man kan leve med det????ikke i helvette heller!!!!

(hadde en elendig lege skal sies...)

nei,denne gangen skal jeg være forberedt..ikke pokker om jeg går med den fankernskapen en dag lenger enn nødvendig!!

Skrevet

Skjønner at du synes dette er fælt!

Er i uke 24 og har selv en utvendig hemoroide samt noen innvendige. Den utvendige var steinhard og vond og umulig å presse inn. Har behandlet hemoroidene med salve, alcos anal og Scheriproct salve og stikkpiller,og sverger til at stikkpillen Scheriproct har aller best effekt da hemoroidene ble mindre vonde etter et par dagers bruk. Salven fra scheriproct smøres på den utvendige hemoroiden, evt. presses noe innenfor endetarmen. Stikkpillen fra Scheriproct er reseptbelagt! Jordmor sa at Scheriproct kan brukes da den virker lokalt.Siden legen min skrev ut resept på denne når hun vet jeg er gravid, regner jeg med at det er trygt å bruke dette preparatet.

Ellers er det viktig å vaske seg etter man har hatt avføring, evt. bruke en sprøyteballong(fås på noen apotek)til å skylle endetarmen etter avføring for på holde det helt rent der bak.

Spis fiber!! Har selv prøvd lactulose, laxoberaldråper og sviskejuice, men sverger nå til fiberpulveret Benefiber som man får kjøpt på apoteket. Har hatt avføring daglig etter at jeg begynte med dette pulveret, noe som er en viktig for å forhindre og bli kvitt hemoroidene.

Lykke til i behandlingen av svineriet!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...