Gå til innhold

Hvorfor dra alle unge mødre under samme kam?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeger selv ung mor. var 19 da min første kom til verden. og vil være 21 når neste mann kommer. hva er så galt med det? jeg gjør ingen dårligere jobb som mor fordi jeg er ung. her sitter vi med eget hus å egen bil å sambo har jobb. jeg er student enda, men ser ikke på det som noe problem. vi har et stabilt forhold, et stabilt hjem og en stabil økonomi. jeg tar godt vare på jenta mi og hun har alt hun trenger og mere til. jeg er selv pedagogikk student rettet mot barn, så jeg vet meget godt hvordan en skal oppdra et barn på beste måte. feste gjør vi en gang i blandt ja, men det gjør de som er eldre også. men for å være helt ærlig så frister ikke en fest like mye etter jeg ble mor da. interessene har forandret seg. jeg synes det er synd at vi som er unge mødre skal bli sett så ned på. det finnes mange unge mødre som er like så flink, om ikke flinkere enn mange som er eldre. det finnes mange dårlige eldre mødre også har dere tenkt på det???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når de vise rett program på fem som er vinkla så så negativt angående unge mødre så tror mange at det er akkurat slik unge mødre er..

Skrevet

Oki, det sier jo bare litt om hvor trangsynt du er da:-)

Skrevet

helt enig veronica,victor&enlitenimagen. måtte selvfølgeli holde seg anonym også da! haha.. det er nemlig ikke slik at alle innvandrere er kriminelle, eller alle som er arbeidsledige er late, eller alle unge mødre er dårlige mødre. det finnes de som er det, og de som ikke er det.

Skrevet

Akkuart!

Tror også at de aller fleste unge mødre er gode mødre.

Jeg kjenner kanskje 10 unge mødre her i kristiansand, og jeg vet med sikkerhet at ni av disse gjør en kjempe jobb!

Hva er det som sier at vi er dårlige mødre da? Det lurer jeg veldig på...

Vi som er gode mødre vet det selv innerst inne, så sånne teite anonyme gidder jeg ikke bry meg om:-)

Skrevet

Du er jo ikke akkurat med på å rive ned fordommene med denne tråden, HI. Hvorfor kan dere ikke heve dere over påstander om at alle unge mødre er dårlige mødre? Dere må jo ikke på død og liv ta slikt personlig.

Skrevet

Til HI

Det finnes faktisk folk som IKKE har sett det programmet, som ikke før i dag hadde noen formening om unge mødre er verre eller bedre enn andre.

Det er jo disse trådene som din som virkelig kan få en til å begynne å lure.

Dessuten virker det som (utifra det lille jeg har lest om temaet her inne) det er de unge mødrene på det bestemte programmet som blir disset -ikke alle sammen -og det igjen har vel noe med hvordan tv-kanalen vinkler det i negativ retning for å få flest mulig seertall.

Skrevet

når folk sier takk TVN for at dere bekreftet mitt syn på unge mødre, vil det si at de allerede har en fordom for hvordan unge mødre er, og satt oss i en bås. å synet er ikke spesielt positivt.

Skrevet

Hvis noen sier slikt her på krangle, tror jeg det bare er for å provosere. Sier de det andre steder ser jeg på det som mangel på kunnskap, og som du sier fordommer. Synes forresten det er like tåpelig å si at eldre mødre er dårlige mødre, for det er det også en del som hevder. Hvem som er gode mødre avhenger ikke av alder, men av omsorgsevne.

Skrevet

I det sekundet man prioriterer fest og fyll,nye kjærester og fjortisdrama fremfor det å være mamma,er man er dårlig mor. Spiller ingen rolle om man er ung eller gammel..

Skrevet

Vel, teknisk sett så er det vel ingen som skal UNDER den kammen, og i hvertfall ikke noen som skal dras. Kan hende det er noen som skal skjæres, men i tilfelle OVER kammen, ikke under.

Skrevet

Jeg bare må si dette, for det begynner å bli et uttrykk her inne. Det opprinnelige idiomatiske uttrykket lyder: Å skjære alle over en kam.

Før det blir en ny "nyskjærrig" eller "tolmodig", gjør jeg et lite framstøt så jeg har gjort mitt på vegne av flere som er opptatt av språket vårt.

Skrevet

Før beskyldningen kommer: jeg har ingenting å utsette på unge mødre generelt. Ei heller på eldre mødre generelt.

Jeg har ikke sett programserien på TVN, men har sett den tilsvarende på dansk og fikk et godt inntrykk av de fleste som var med der. De varierte, som alle andre mennesker, i både modenhet og egnenhet til diverse, men de gjorde sitt beste og flere av dem imponerte.

Skrevet

Gammel eller ung så lenge du tar godt vare på ungen din er du en go mor!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...