Edelweis Skrevet 9. januar 2008 #1 Skrevet 9. januar 2008 vi snakker om å dra til tunisia 15 februar. da er jeg vel ca 16 uker eller no. er det farlig å dra til sydn som gravid? noen som har gjort det som vil dele erfaringer?
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2008 #2 Skrevet 9. januar 2008 ...ikke farlig nei, det fødes faktisk barn i tunisia også!! Men vær forsiktig med maten, pass på at kjøttet er godt stekt osv... Var selv på Kreta i uke 30, det gikk kjempefint. Passet på at jeg ikke ble for varm, badet mye.. Kos deg du!! Det du skal bekymre deg for er de innfødte, muslimene. Pågående folkeslag, kun ute etter å lure deg. Men det er en annen side da.. Tjohei!
Edelweis Skrevet 9. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 9. januar 2008 hehe,. takk for svaret. joda. jeg er klar over hvordan de er. har vært en del i tyrkia! men i år er jeg heldigvis ikke blondine lengre da. å jeg reiser med mann, barn og er gravid, så jeg regner med de ikke blir så innpåslitne som sist gang. =)
playground princess Skrevet 9. januar 2008 #4 Skrevet 9. januar 2008 Jeg trodde de advarte gravide mot å reise til land der du trenger vaksine? Vi skal til Tenerife i februar. På reisebyrået sa de at siden jeg var gravid burde jeg velge mellom Gran Canaria og Tenerife. Men sjekk med lege/jordmor du =)
happyfeet* Skrevet 9. januar 2008 #5 Skrevet 9. januar 2008 titter innom fra 3.trimester.... Jeg var i egypt i august 07. Da var jeg 16 uker på vei. Det gikk kjempe fint! Det eneste var at det til tider ble litt varmt ( kunne være inntil 39 grader på kveldstid og 50 om dagen). Men tunisia er vel ikke på sitt varmeste i februar...Pass på å drikk masse vann og ligg endel i skyggen, og vær nøye med håndhygiene samt drikk bare flaskevann! Jeg har også reist endel i muslimske land, men synes faktisk at de respekterte meg mer som jente når jeg var gravid! De tar mye mer hensyn!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå