Jenny-penny Skrevet 9. januar 2008 #1 Skrevet 9. januar 2008 snuppa kastet opp 2 ganger og hatt en 6-7 bleier med diare. Hvor lenge holdt deres barn på og ble du eller mannen din smittet? Blir jo psykisk kvalm av å ha det i huset...
trillemamma Skrevet 9. januar 2008 #2 Skrevet 9. januar 2008 Nå har ikke vi hatt omgangsyken på mange år, men jeg har lært meg en veldig viktig regel. HYGIENE-HYGIENE-HYGIENE -Toalettet vaskes etter hver runde med oppkast, før de friske går på do. -Rører du noe som har vært i kontakt med oppkast, skal du vaske hendene, hver gang! Etter at jeg inførte disse reglene har unngått å bli smittet 3-4 ganger.
Bring_it_on!!:)) Skrevet 9. januar 2008 #3 Skrevet 9. januar 2008 Mini spydde i 2-3 dager .., diare hadde han lenge.. Var vel nærmere 10 dager.. Både jeg og mannen fikk omgangssyke.. Men vi hadde det ikke så hardt som mini.. =)
Denice Skrevet 9. januar 2008 #4 Skrevet 9. januar 2008 Hvor gammel er hun? Når frøkna mi hadde det som liten (1-2 år) Styret vi unna alt av melk. Blåbærsaft er bra!! Og smør rumpa FØR den blir sår.. God bedring og lykke til!!
~mamma~ Skrevet 9. januar 2008 #5 Skrevet 9. januar 2008 Jenta mi spydde og hadde diare i 5-6 dager. Var litt bedre innimellom, men det hang i lenge.. Pappaen ble syk, mens jeg holdt meg frisk, selv om hun spydde på meg flere ganger.
L.P.R Skrevet 9. januar 2008 #6 Skrevet 9. januar 2008 Min spydde bare et par ganger, men har hatt masse diare. Han hadde skikkelig feber på lørdag og er fortsatt litt slapp, men ikke feber. Hørte at de kan ha diare opp til en uke etter de har blitt friske. Masse veske og pass på at hun er like våt i bleien som hun alltid er. God bedring til snuppa di:o)
Sånn kan det gå Skrevet 9. januar 2008 #7 Skrevet 9. januar 2008 Sist vi hadde omgangssyke hadde vi det alle 10. Varierte litt hvor lenge det sto på. Fra 1 dag til opp i 3-4 dager.
Jenny-penny Skrevet 9. januar 2008 Forfatter #8 Skrevet 9. januar 2008 Takk, takk. hun er 3 år. Hun kastet opp kl 12, nå sitter hun i badekaret og snger av full hals og sier hun er frisk i magen sin. Bare jeg som er hsterisk redd for å bli smittet.....
Denice Skrevet 9. januar 2008 #9 Skrevet 9. januar 2008 Hihihi.. synns jeg ser det... Bra hun er pigg i formen da i hvertfall!! Frøkna her kastet opp bare EN gang sist gang hun var syk.. Hun er 4 1/2.. og når de er så store som 3-4 og oppover kan det være greit med litt salte, tørre kjeks? Det binder gjerne magen litt. Og blir hun syk igjen kan også eplemost blandet med farris uten særlig kullsyre være bra, i følge legevakten her....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå