~mamma~ Skrevet 9. januar 2008 #1 Skrevet 9. januar 2008 Har kjøpt inn en potte som bare er brukt til lek foreløpig... Lurer på hvordan vi skal gjøre det når vi skal prøve på alvor. Hvordan drev dere pottetrening?
lillegutt mars o7 Skrevet 9. januar 2008 #2 Skrevet 9. januar 2008 Jeg lurer også på dette. Når er det vanlig å begynne pottetrening? Hvor gammelt er ditt barn? Har hørt at mange pleier å skynde seg å sette barnet på potta når de ser at de trykker i bleien.Og at de da etterhvert forstår at når de må på do,så skal det i potta,og ikke i bleien.
2 Sommerbarn Skrevet 9. januar 2008 #3 Skrevet 9. januar 2008 Vi holder på med dotrening nå. Jenta mi er 2,5 år og har nå i flere mnd sittet på do (legger en ekstra ring på doen slik det passer henne). Vi har frem til nylig kun gjort dette for at hun skal føle seg trygg i situasjonen. For 2 uker siden startet vi med å sette henne på do etter hvert måltid. Hun holdt igjen de første gangene og bæsjet i bleia rett etterpå. Nå bæsjer hun på "komando" (vi sier at hun må trykke for at bæsjen skal komme ut). Ca. 2 ganger hver dag klarer hun å bæsje på do nå. Hun synes det er kjempekjekt. Er veldig stolt. De første gangene fikk hun belønning når hun klarte det, nå skryter vi bare av henne. Vi har en langt vei igjen regner jeg med, men det er da en start. Jeg mener at det er like greit å begynne rett på do, både for det praktiske og hygieniske og ikke minst slippe en ny runde for å avvenne potta og starte med do. Dette er så langt vi har kommet og min erfaring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå