Gå til innhold

Hva spiser deres små?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå som de har blitt enda litt større og flere nærmer seg året, så lurer jeg på hva og hvor mye deres små spiser.

Her er dagen sånn:

07.00 - 200 ml mme

08.00 - Grøt og vann

11.30 - 2 brødskiver uten skorpe, yoghurt, vann

15.00 - Middagsglass, fruktbeger, vann

18.00 - Grøt og 150 ml mme

Hun spiser ikke vår middag...enda! Jeg bør vel være flinkere til det, men vi spiser kl 19.00 give or take a few, og da har hun alt lagt seg. Lurer fælt på hvordan jeg skal få til den der etterhvert. Hun spiser jo middag kl 15, og det er alt for tidlig for meg også. Enten må jeg og hun spise, eller så må pappa'n og jeg spise middag sammen. Pappa'n kommer hjem 18.30 tidligst så alle tre går dessverre ikke. Hva gjør dere med middagen, og hva er planen etterhvert?

Hilsen hun som for tiden lurer på ALT ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn her er det hos oss:

07.00 - Grøt

08.00-09.00 - Frukt (f eks et helt pære, delt i biter)

12.00 - Brød, ca 2 skiver med skorpe

15.00 - Middagsglass eller vår mat

17.30 - Grøt

I tillegg får hun noe å drikke til maten (vann, juice, biola, melk). Dersom hun virker sulten etter å ha spist opp kan hun få litt ekstra frukt eller yoghurt.

Men nå begynner Amanda i barnehage og der spiser de brød kl 11.00 og frukt ca kl 14.00, så vi får vel se hvordan det blir etter hvert. Vet ikke helt hvordan vi skal rekke både middag og grøt etter barnehagen... eller hvor viktig det er med grøt to ganger om dagen. De dagene hun spiser vår mat er det som oftest rester fra dagen før. Vi pleier også å spise etter at hun har lagt seg. Min plan er at vi (Amanda og jeg) skal spise sammen etter at hun kommmer hjem fra barnehagen, men sannsynligvis vil hun være så sulten at hun får et glass med mat likevel og at jeg spiser med samboeren på kvelden...

Skrevet

her så er frokosten litt forskjellig, men om hun våkner tidlig så er den slik (som regel)

08 - grøt + vann

09:30 - litt mme, men hun vil ikke ha så mye, kanskje maks 60ml

12 - 1 brødskive uten skorpe + et glass fruktpure + vann

15 - middagsglass - vann

18 - Grøt

19 - mme, noen ganger vil hun ha så mye som 80 ml

Husk at Camilla aldri har vært noen fan av mme, så jeg er bare sååååå fornøyd over at hun i det hele tatt vil ha bittelitt ;-)

Vi spiser ikke middag sammen med henne men lar henne være med å smake litt om vi har noe som passer for det. Ellers så lar vi henne sitte sammen med oss og spise på en brødskalk eller lignende :-) Da storkoser hun seg.

Men hvordan det blir når hun begynner i barnehagen aner jeg ikke....

Skrevet

Nå har vi enda et barn å tenke på når det kommer til middager, så vi spiser middag sammen hele familien. Men sånn ser våre rutiner ut:

07:30 180 ml mme

09:00 Grøt + vann

12:30 1 Brødskive/ 1 porsjon fruktgrøt + vann

16:00 Middagsmat + vann + evnt. frukt

18:30 Grøt + 120 ml mme

Vi spiser heller kveldsmat sammen gubben og jeg, og de ukene storeM er her så spiser vi kvelds etter at lilleM har lagt seg og vi får litt kvalitetstid bare vi 3, uten en baby som tar fra henne for mye oppmerksomhet.. ;o)

Her er pappa nøye på å være hjemme til ca 16:00 og det er jeg glad for. Men så har det litt å gjøre med henting og bringing på skole og SFO å gjøre da. Han starter heller litt tidligere på morgenen.

Skrevet

Hei.

Vi har hatt disse rutinene ganske lenge.

06-07.00: flaske med 100 ml mme

09.00/09.30: grøt + 50 ml mme

12.00: 1/2- 1 skive brød + frukt + vann

15.00: 1/2 glass middag + 50-100 ml mme

18.00: grøt + 100 ml mme

Vi pleier å spise middag samtidig med at hun får grøt kl. seks. Da får hun også smake av vår middag. Når hun begynner i barnehagen tenker jeg vi bare tar det som det kommer. Men får vi plass der vi ønsker vet jeg at de serverer middag hver dag. Jeg vet om mange som heller satser på å spise sammen i helgene og så heller legger barnet før de selv spiser på hverdagene. Jeg tror nok vi heller mest mot den varianten både for å få tid til å leke og kose litt før sengetid.

Skrevet

Vi trapper stadig ned på ammingen, og håper å bli ferdig med det neste uke. Vi har lurt litt på dette med mme om morgen og kveld, så dette var en super tråd for oss. Slik ser dagen ut hos oss:

0630: MM

0730: Grøt + brødskive og vann. Veldig skjelden hun orker så mye etter amming, da. Men vi tviholder på grøtrutinen

1100: Fruktglass, brødskive og vann. Sliter litt med brød...

1500: Middagsglass, fruktbeger og vann

1800: Grøt og vann

1900: Kveldspupp

Vi spiser heller ikke middag sammen, men prøver å få til at vi spiser frokost og lunsj samtidig. Er spent på hvordan vi skal få det med middag til å passe etterhvert, men det går seg vel til. Vi har ofte spist middag samtidig som hun får kveldsgrøt.

Skrevet

oda spiser ca slik:

ca 0700-MM- så mye hun ønsker

ca 0900- grøt - ca en dl

ca 1200- fruktbeger og MM

ca 1500-1600 - et middagsglass + vann ( hun er ikke noe glad i vann så av og til får hun Mm )

1830-1900- grøt - ca 1- 1,5 dl+ mm

Har ikke fått begynt skikkelig med brød men gir henne en skalk i ny og ne

D et er veldig stas ,ikke like stas for mamma da alt ligger utenfor og ikke inne i munnen

Skrevet

Tobias spiser slik:

ml. 0600-0800 mm (alt etter når han våkner)

ca. 0900-0930 grøt+vann

ca. 1200-1230 mm+brød 1/2 -1 skive / frukt

ca. 1600 middag+vann (mm viss han vil ha)

ca. 1900 grøt + mm

Tobias spiser heller ikke så mye av det vi spiser. Har laget samme middag til han, som vi har spist noen få ganger. Moser sammen potet, grønsaker og kjøtt eller fisk som jeg koker i egen panne uten salt/krydder. Det har faktisk falt mer i smak enn middagsglassene, så jeg burdet vel ha gjort det litt oftere!!!!!

Ellers så spiser jeg frokost og lunsj sammen med han. Middag blir som oftest litt senere på kvelden for oss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...