Gå til innhold

Dere med babyser på 6 mnd - ammer dere enda?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det gjør i alle fall jeg, og har tenkt å fortsette en god stund til. Den roa han får ved puppen er viktig. Og det er godt å vite at han er beskyttet med antistoffer når jeg ammer.

Han har så vidt begynt med grøt nå og det er veldig morsomt - han elsker alt på skje:)

Synes det er litt trist å se at det er så mange som slutter helt med ammingen, og mange slutter en god stund før 6 mnd også.

Hva synes du?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ammer også!

Min gutt er 6,5 måned:) Og jeg tenker at jeg skal amme noen måneder til, så lenge han synes det er stas!

Men han får også grøt morgen og kveld, samt middag midt på dagen - så vi er igang med fast føde..!

Jeg ammer 4 ganger i løpet av dagen, og som regel en gang på natta enda...

Skrevet

Ja, ammer fortsatt, hun blir 6 mnd om et par dager. Koser meg med ammingen, bortsett fra at det er litt for ofte om natten... Èn gang om natten hadde vaert greit, hver 3. time er deprimerende..

Skrevet

Gutten vår er snart 7 måneder og jeg ammer han fortsatt; ca. 4-5 ganger om dagen og opptil 4 ganger om natta. Ammingen om dagen er hyggelig, men nattammingen begynner jeg å bli rimelig lei... Har planer om å starte nattavvenning neste helg - gruer oss til det!

Skrevet

6,5 mnd og ammer ennå ja!!! Har absolutt ingen planer om å slutte ennå! De har jo fortsatt et stort behov for melk, selv om de har begynt med fast føde, og jeg kunne virkelig ikke tenke meg å måtte begynne å styre med flasker og blanding av mme til alle døgnes tider!!!! Mye enklere med puppen da.... Klart til servering når som helst, hvor som helst, og man trenger ikke gjøre noe for det heller!!!! Flott..... :-)

Skrevet

Min er 6,5 måneder og jeg ammer oxo enda og har tenkt å fortsette enda en god stund.....mye kos og viktige anti stioofer til go`gutten min ;)

Skrevet

Ja, jeg ammer. Vil amme ham til han blir ca 1 år om han også vil :-) Men blir nok bare 1-2 ganger for dagen etterhvert da, nå ammer jeg ca 3-4 ganger for dagen.

Skrevet

snuppa er 8 mnd og ja, jeg ammer fortsatt. Håper på å få det til ihvertfall til snuppa er et år..

Skrevet

Ammer ikke min lille på 5 mnd lenger. (Han fikk mm de to første mnd) Det er rett og slett ikke alltid det går så greit som en hadde sett for seg...

Mini er uansett strålende fornøyd med erstatningen sin og er ikke sykere enn unger flest.

Har begynt med grøt og fruktmos av ymse slag og det går greit. Har også prøvd å mose div. grønnsaker med det er ikke like vellykket :-)

Synes egentlig ikke det er så trist at folk slutter før 6 mnd, for de aller fleste har en veldig god grunn og gjør det ikke med lett hjerte.

(Men med tanke på de få som slutter fordi de ikke gidder er det jo litt trist).

Skrevet

Ja. Morgen og kveld, noen gange rom natta. Ho vil ikkje ha ellers.

Skrevet

Jepp, morgen og kveld, tar for det meste flaske på dagen, og sover stort sett om natta :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...