Gå til innhold

Høre hjertelyd med stetoskop?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, har noen av dere erfaring med å høre hjertelyd med stetoskop? Har hørt at man kan kjøpe stetoskop på Biltema/Clas Olsson el.l. og høre hjertelyden. Vet noen i tilfelle hvor langt man må ha kommet for å høre det?

Jeg skal på tidlig ultralyd førstkommende mandag, er da 11 uker og 4 dager på vei. Hva ser man da? Vil man kunne se hvilket kjønn det er? Og hjertet, kan man se om det slår?

Er utrolig spent! Hadde en MA i september i fjor og er så redd for at noe er galt denne gangen også. Men jeg føler at symptomene er mye sterkere ved denne graviditeten enn forrige gang. Håper det er et godt tegn :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Hjertelyd kan du høre med stetoskop fra ca 28.

Men jeg var på tidlig ul i uke 12 og vi så et hjerte som slo. kjønn blir først tydlig på ul i ca uke 14-15.

Det at du føler deg mer gravid nå er også et godt teng,selv om jeg har gått gjennom et svangerskap uten symptomer.

Masse lykke til på Mandag og krysser fingrer for deg.

PS men husk en ting du går snart inn i 2 etappe mot målet og dette er en periode som er lang og mange føler lenger ikke seg gravide,men la ikke beskymringene ta overhånden.

Skrevet

Tusen takk :) Jeg venter i spenning.

Skrevet

Jeg har et godt stetoskop (sånt som koster rundt 1000 kroner), men har likevel ikke klart å høre hjertelyd med det til nå i svangerskapet, og jeg er 39 uker i morgen... Så jeg ville ikke nødvendigvis brukt mye penger på det for det formålet!

Mannen min har hørt hjertet siden uke 28 ca, bare med å legge øret på magen.

Dessuten føler jeg ikke at jeg trenger å høre hjertelyden, for jeg kjenner jo spark og bevegelser stadig vekk:)

Bare min erfaring, andre mener nok andre ting:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...