* 5 om dagen * Skrevet 9. januar 2008 #1 Skrevet 9. januar 2008 hva skjer om en har svart på alle oppgavene, satt opp riktig, men har selve innholdet feil,(utregning) Trekker de alt ned på det, sånn at en stryker??
cherry coke Skrevet 9. januar 2008 #2 Skrevet 9. januar 2008 Det viktigeste er at du viser at du har forstått det. Om du har følgefeil vil nok trekke ned litt, men ikke avgjørende for karakteren.
* 5 om dagen * Skrevet 9. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 9. januar 2008 ok...det var litt beroligende. Har hatt eksamen i dag, og vet at jeg har feil i utregninger, og noen plasseringer. men har satt opp sånn det skal gjøres, så jeg håper på det beste, og håper jeg ikke stryker for da har jeg ikke flere muligheter.....
* 5 om dagen * Skrevet 9. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 9. januar 2008 *dytter* noen andre som har erfaring, eller som vet noe om dette?
Mamma, mammaere, mammaest <3 Skrevet 9. januar 2008 #5 Skrevet 9. januar 2008 Her kan det jo komme litt an på hvilket nivå det er eksamen på.. Vi har fått vite at hovedpoenget er å vise at man forstår innholdet, sette opp riktig, bruke riktige formler og konkludere rett.. Følgefeil og lignende vil trekke ned, men ikke mange karakterer.. Har du derimot mange følgefeil, med deravfølgende mange gale svar, vil det nok trekke en god del ned. Er svarene "helt ute å kjøre", hvis du skjønner hva jeg mener, så tror jeg det også trekker enda mer ned. Altså hvis du ut ifra svaret burde forstått av det var galt. F.eks du har fått i oppgave å regne vekten på en metallbjelke på flere meter og ganske stor tykkelse, og så får du 0.5kg som svar. Vel da, burde det være lett å se at man har fått feil svar.. Håper det går bra og at du står med glans! )
Mamma, mammaere, mammaest <3 Skrevet 9. januar 2008 #6 Skrevet 9. januar 2008 Det er forøvrig på høgskolenivå..
~sjiraff~ Skrevet 9. januar 2008 #7 Skrevet 9. januar 2008 Så lenge alt er satt opp riktig og du bare har en simpel regnefeil så trekker ikke det mye. Ser at ei over her sier at følgefeil trekker i karakter. Vi fikk beskjed om det motsatte. Følgefeil trekker ikke noe så lenge alt er satt opp riktig og du viser at du forstår det du driver med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå