Gå til innhold

Hva gjør dere gravide ang arbeidstøy?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle bestille klær på skolen i dag,men gidder jo ikke kjøpe noe som passer i 2 mnd...

(Tar sykepleien)

Finnes det ikke klær for gravide?

De må fylle forskjellige krav så kan liksom ikke bare kjøpe ett eller annet...

Hva gjør dere som jobber på sykehus o.l?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi holdt ikke eget tøy når vi var studenter, fikk utdelt på skolen til øvingsposten og brukte sykehuset sitt eller annen prakisplass sitt arbeidstøy. Det er også det som er mest hygienisk ift at man strengt tatt ikke skal ta arbeidstøyet ut av arbeidsplassen..

Men da jeg var gravid brukte jeg bare det samme tøyet som vanlig bare at jeg brukte en str større i overdel på slutten :-)

Skrevet

Så da må jeg enten gå med alt for store klær de neste mnd eller kjøpe to sett.....hmm...

Rart de ikke lager egne for gravide da.

Sikkert noen år siden du studerter da?er vanlig nå å kjøpe selv.

Skrevet

Praxis.no har ihvertfall bukse til gravide til 350 kroner. Overdelen bestiller jeg i større str. enn vanlig. Jeg får bestille og jobben betaler. Jobber på legekontor.

Skrevet

Niks, ikke lenge siden jeg var student :-)

Var ferdig i sommer faktisk, men det kommer kanskje ann på hvilken høyskole man går på? Jeg gikk på HIAK.

Men de klærne er det igrunnen ikke noe problem å være gravid i, for de er så rette og uformelige at det er bare å bruke en str til magen butter for mye og så øke, hehe. Det er ikke uten grunn at man kan rekke å bli 5-6mnd på vei før arbeidskollegaer ser magen :-)

Skrevet

Ok,vet at de må kjøpe selv på HIO hvertfall og der jeg går også.

Hadde vi fått låne kunne jeg bare byttet str etterhvert,men gidder ikke kjøpe flere bukser for dette halvåret bare.

Får se hva jeg finner på da.

Takk for svar:-)

Skrevet

Jeg jobber på sykehus, og der finnes det ikke spesielle gravid-uniform. Jeg måtte ringe med jevne mellomrom for å få de (vaskeriet) til å legge større klær i skapet mitt.

Må du kjøpe din egen uniform ??

Skrevet

Må dere kjøpe tøy selv som skal brukes på praksisplass??

Eller på øvingspost?

Skrevet

Bare på skolen.Synes det er litt rart at de er så strnge på det der...

I praksis får man jo klær,så kommer ikke til å bli mye brukt.

Skrevet

Sært opplegg...

Jeg jobber på RH, der kunne jeg bruke str. L i bukser med strikk til jeg var ca 7 mnd, deretter måtte jeg begynne å bruke mammabuksene deres som jo var aaaaalt for store.

Hvis du ikke er langt på vei kan du jo bestille en litt større str enn du bruker til vanlig.

Eller du kan kanske prøve å få strikken under magen.

Mange gode forslag...hihi

Sært at dere må kjøpe tøyet selv. Det slapp heldigvis vi, men det overrasker meg ikke. Hio altså..

Skrevet

Jeg går ikke på HIO,men vet de må kjøpe selv der også.

Er jo ikke såå mye vi skal bruke det,så synes deter litt unødvendig å være så strenge.

Har mange lyse-blå overdeler,men vi må ha hvitt.....hallo...

Får kjøpe en som er litt stor da,så har jeg noe å vokse i.

Er sikkert fortsatt feit når jeg starter opp igjen etter permisjonen uansett...hehe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...