Axus' girlfriend Skrevet 9. januar 2008 #1 Skrevet 9. januar 2008 Sitter å fyller ut skjema for foreldrepenger som jeg skal sende inn til NAV. Trodde jeg kunne søke om foreldrepenger før barnet faktisk ble født, siden permisjonstiden starter tre uker før..men på skjemaet står det et fødselsdato og om fødselen skjedde i hjemmekommunen..?!? I tillegg så har jeg jobbet under 50% stilling, noe som gjør at samboeren min ikke har rett til pappapermisjon. Må vi da fylle ut alle punktene som dreier seg om hans inntekt? Hjelp meg noen..trodde dette skulle gå så greit jeg!
Gjest mphs Skrevet 9. januar 2008 #2 Skrevet 9. januar 2008 Du skriver at kravet gjelder Foreldrepenger fødsel punkt 1.1 og fyller inn termindato(UL termin) og hvor mange unger du venter(Antall barn,som regel 1) Om far ikke skal ta ut noe permisjon trenger dere ikke fylle ut noe om hans lønn.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2008 #3 Skrevet 9. januar 2008 det er kun om du har adoptert et barn at du skal fylle ut antall barn og fødselsdato.
Gjest mphs Skrevet 9. januar 2008 #4 Skrevet 9. januar 2008 Du anonyme nå tror jeg du vil forvirre HI. Man skal fylle ut antall barn både når man føder de selv og når man adopterer, om du ser på skjemaet er det to forskjellige ruter for dette.
Axus' girlfriend Skrevet 9. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 9. januar 2008 ok, så da trenger vi heller ikke å dokumentere hans inntekt de 10 siste mnd? Jeg har i tillegg gått sykmeldt i de tre siste mnd. Skal jeg fortsatt dokumentere lønn de siste 10 mnd?For om jeg ikke trenger det, så taper jeg gjennomsnittelig brutto inntekt.. Tusen takk for hjelp så langt:)
Phantom´ Skrevet 9. januar 2008 #6 Skrevet 9. januar 2008 Om du fortsatt er sykmeldt når du går ut i perm bruker de samme grunnlaget, altså at du får det samme som når du nå er sykmeldt.
Axus' girlfriend Skrevet 9. januar 2008 Forfatter #7 Skrevet 9. januar 2008 ååå..så kjedelig!!Tjente jo fett i sommer når jeg hadde studiefri, hadde vært bra om det hadde trekt opp utbetalingssummen. Menmen! Tusen takk for hjelpen jenter. Synes nesten det mest stressende med å være gravid er NAV. !
Maigullet Skrevet 9. januar 2008 #8 Skrevet 9. januar 2008 Jeg fikk beskjed på NAV om at jeg ikke skulle fylle ut noe der det sto fødselsdato, antall barn og om fødselen skjedde i hjemkommunen! Skulle bare la det stå åpent sa de Det har jeg gjort tidligere også! Så må du levere med bekreftelse på termin. Det kan jordmor skrive for deg.
Gjest mphs Skrevet 9. januar 2008 #9 Skrevet 9. januar 2008 Greit at du ikke skal skrive inn fødselsdato når du sender inn papirene siden du gjør det minst 1 mnd før permisjonen starter. Men du skal skrive inn Termindato på skjemaet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå