Gå til innhold

Min fødselshistorie:=)


Anbefalte innlegg

Skrevet

Våkna kl 3 på natten av en ganske så kraftig ri!

Jeg var ikke sikker på at det var i gang pga jeg var mye plaget med maserier di siste ukene.

 

Venta hjemma til kl var 7 før vi dro opp...I bilen på veien var jeg enda usikker på om fødesel vr i gang til tross for at riene var ganske sterke

 

Da vi ankom sykehuset gikk jeg inn alene pga k parkerte bilen og på veien kom det kjempe rier og en mann kom bort til meg for å hjelpe meg opp til føden men jeg takket nei for for hjelpen hehe:=)

 

Da jeg ble undersøkt spurte jeg jormoren om hun trodde det var i gang...hun begynte å småle og sa jada klart det..du skal ikke hjem igjen denne gang:=)

 

Hun sjekka meg innvendig og spurte meg om hvor mange cm jeg ville bli fornøyd med og da svarte jeg:3 cm

 

Javel men da kan du være fornøyd for har 5 cm og er veldig klar og moden---kan neste kjenne hode!!!

 

Jeg gråt av både angst og glede.Angst pga jeg hadde en forferdelig fødsel sist og glede av å endelig få kunne holde nurke mitt i armene!

 

Vi snakket lenge om sist fødsel og vurderte lenge epidural men hu jordmora gjorde meg så trygg at vi valgte å vente...

 

Hun lovet meg spinal hvis utdrivningsfasen skulle drøye ut..

 

Riene ble sterker og sterker og presset noe enormt på endetermen..Jeg banna og steikte innimellom riene men fikk heldigvis gode pauser mellom som gjorde at jeg fikk henta meg inn

 

Jormora klemte og kysset meg når jeg hadde rier..Hun fikk meg til å føle at jeg var i verdens beste hender og gjorde meg sterk

 

Hun snakket til meg hele tiden--noe som faktisk hjalp

Hun tvingde meg til å se henne inn i øynene di stundene jeg trodde jeg skulle dø.

 

Jeg hadde kjæresten min og en god vennine med med dem ble sendt ofte på gangen pga jeg ble stressa

 

Ikke av dem egentlig...men jeg hadde nok med jordmoren innimellom

Jeg sa at:nå må dere gå ut for jeg skal presse!!

 

Hehe jaja...ikke skjønner jeg hvorfor jeg sa det:=)!

Etter litt sa jeg til jormora at hun skulle hente dem

 

Rett etter så begynte jeg å presse skikkelig og da kom hodet etter noen press..Så der lå jeg med hode hans ute og venta på neste ri for å presse ut kroppen..et press til så ble lille theodor født!!!!

 

Jeg var oppe 7.30 og fødte 09.38---Helt utrolig fort!!---3338-49-34,5-rundt hode

 

Takker gud for jordmoras innsats!!!

 

 

Nå ligger vi her sammen--theodor-jeg og pappaen:=)

 

Takk for støtte og samholdet her på 3 trimester

 

Ønsker dere alle lykke til:=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

for en flott fødsels historie :o)

 

Gratulerer med lille Theodor og lykke til videre :o)

Skrevet

Litt forvirret pga nicket ditt. Han ble ikke født i uke 30 vel? Til det er han vel for stor. Gratulerer uansett!!!!

Skrevet

Fin historie. Du var kjempeflink:)

Også et nydelig navn.

Skrevet

Gratulerer med flott fødsel denne gang, kanskje det frister til gjentakelse!? Heldig med jordmor. Var det ikke du som ikke klarte å få forandret nicket ditt, slik at det ble stående uke 30 selv om du var kommet lengre? Kos deg med den lille skatten din :)

Skrevet

gratulerer masse med gutten

Skrevet

Høres ut som du hadde en fin fødsel, og at du var veldig heldig med jordmoren! Gratulerer så mye med lille Theodor! :-)

 

Husker deg fra endel dager tilbake, da vi begge satt oppe sent med vonde maserier. Her har det fortsatt ikke skjedd noe, men har vært på sykehuset pga. regelmessige rier en gang etter det (men ble hjemreise etter endel timer når riene bare stoppet opp). Så nå går jeg fortsatt hjemme her og venter! :-) Spent på om det skjer noe snart. Synes det er vanskelig å kjenne forskjellen på maserier og ordentlige rier. Men merker det nok når den tid kommer. ;-)

 

Ønsker dere alle lykke til i tiden fremover!

 

Klem fra meg

Skrevet

heia..ja husker deg også hehe!!!

 

Ja for å være ærlig så var jeg lenge usikker...var ikke sikker før jormora sa jeg hadde 5 cm haha!!!

 

Kansje du også får en rask fødsel! Jormor sa at di kveldene med maserier hadde gjort kroppen klar selv om jeg ikke var moden.

Skrevet

Gratulerer med prinsen! Kose dere masse ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...