Gå til innhold

Dere med baby på ca 3 måneder...!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Lurer bare på hvordan dagene deres er i forhold til mat og søvnrutiner?

Glad for alle svar!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min lille er født 1.11.07 og dagen og natten ser slik ut:

Står opp (alt er ca tider) 0730 spiser og sovner igjen kl 0900 på meg. (Sover aldri for seg selv på dagen, utrolig slitsomt)

Sover kanskje 30-40 min, noen ganger lenger.

Våkner da og leker litt, steller og får på henne klær, jeg kler på meg i en fart mens hun spreller på stellebordet. (Hun er ikke spesielt tålmodig, dusje gjør jeg på kveldene) Så er det mat igjen i 11-tiden, ligger litt i babygym og koser litt til hun blir trøtt og triller en tur på ca en time. Sover da alt fra 1-3 timer, som regel 1,5.

Når hun våkner er det mat og litt prat og lek, hun sover lite på ettermiddag og kveld, må bæres i søvn og ligge på armen, som oftest sover hun da kanskje 30 minx2 fra middagstid og til leggetid.

Starter med mat kl 2145 på hennes rom i mørket og legger henne våken i vuggen. Tar da omtrent 1 time å få henne til å sovne, gråter ikke, men inn og ut med smokk. Sover da 2-3 timer første økt, spiser og så 2 nye timer og har i det siste våknet hver time da frem til 0730. Så her er det generelt lite søvn og mye spising.

Hun får mme og har holdt seg på samme mengde leeenge, så hun øker aldri slik at hun får færre måltider og kanskje vi kan få litt bedre netter.

Skrevet

hei. når jenta mi straks 4 mnd, men vi står opp ca kl 10... gir henne mat og steller henne.. da ligger hun under babygymmen ca en time når jeg dusjer og steller meg. ellers er hun på badet hos meg... så går vi enten ut eller er hjemme å da leker og koser vi, sover en times tid.så er det jo mat ca 13-14 tiden, så litt leking og babygym igjen.. så kommer pappaen hjem og han koser med henne.. sove. mat igjen 16-17 tiden... så tar vi kveldsstellet og kveldsmaten ca kl 20... så er det natta.. hun er utrolig tålmodig til å ligge alene under babygymmn eller i grinda.. kjempe deilig!!!

Skrevet

Hei Tussa og Sofie... Vil bare hilse å si at vi har det akkurat likt. Tulla mi ble født 20.10 og vi har akkurat samme rutinene bortsett fra at jeg ammer. Har fått et tips om å prøve å gi mat hver annen time på ettermiddag / kveld slik at hun ikke trenger like mye på natten. Verdt å prøve hvertfall:)

Skrevet

hei, har en jente som er tre mnd i morgen=)

Våre dager fortoner seg sllik: opp kl 09 ca, da er det stell og leking på gulv ca 30 min - 1 t. Da e tuppa sulten å trøtt, soven en liten lur på 20 min ca. litt mer leking og mat så triller vi tur ute sover da ca 2, 5 t. å om kvleden er det dårlig med rutiner ennda, har hatt kolikk å skriken en del om kveldene ennda.

Skrevet

jeg har kjøpt meg koben "SOV GODT", som handler om soverutiner for barn fra0-8 år.

her fant jeg noe intressang. det står nemlig at bebyer som er ca 3 mnd bør legges på kvelden mellom 19 00 og 20 00, og bebyer etter 4 mnd bør legges mellom 18.30 og 19 00.

dersom man går over dette tidspunktet blir barnet sannsynligvis overtrøtt og har vanskelig for å sovne dypt

et annet tips er å lære barnet å sovne av seg selv , for da blir søvnen dypere

en ting til er å passe på å vekke barnet på dagtid dersom de feks putselig vil sove 4-5 timer. ( dette for å skilde mellom natt og da, og for at babyen skal spise ofte nok, og dermed bygge opp lageret til natta)

for meg funker dette nesten da,

jeg legger gutten min 19 00, og da sover han til ca2 tiden. da får han mat og sover igjen til ca 5-6-.

jeg har begynt å vekke han kl 23 og gi han mat og da klarer han ofte å sove til 5 tiden uten å våkne.

men ikke alltid da ..

Skrevet

hmmm dette var interresant :D vi holder på å legge minien til kl 22. Jobber med at d ska bli tidligere for d har vært kl 01 han har lagt seg... gjeesp! målet er at han skal legges til kl 20.. takk for gode tips nicoline og prinsen...

Skrevet

Veslemor blir 3 mnd den 13/1, og merker veldig godt at hun blir trøttere på kvelden. Blir klokka mer en halv åtte, er det full panikk her. Skriker seg nærmest hås, og er helt krakilsk.

Vi står opp i åtte tida, +/-. Da er det litt pupp, og sover gjerne en liten halvtime. Deretter er det lek og stell, og flaske. Etter det sover hun i overkant av en time fra ca 11 og utover. Så går tiden med til å ligge på gulvet under gymmen, eller i vippestol. Så er det pupp og flaske igjen i tre tida. Sover en times tid på ettermiddagen. Stellet for kvelden begynner i sju tida, helst litt før, før det er pupp og flaske og senga rundt halv åtte. Sover da gjerne til fem tida, får mat og våkner i sju- åtte tida.... Sover lite på dagen egentlig, og varierer veldig fra hvor vi befinner oss og hva vi gjør.

Skrevet

Gutten våre er 3 mnd i morgen. Vi står opp ca 9, han får mat i senga før vi står opp. Så er han med meg på badet mens jeg pusser tennene, går på do o.l., deretter steller jeg han. Han ligger på babygymmen sin mens jeg lager meg frokost, tuller og prater litt med ham samtidig. Når jeg har spist ligger jeg litt på gulvet sammen med han og tuller, vi koser litt o.l. Etter et par timer er han klar for soving igjen, og vi gjør oss klar for en trilletur. Bruker å trille en halv til en time før jeg går inn og han ligger og sover i vogna ute. Da sover han til ca 13. Når han da kommer inn er han sulten, og sovner gjerne en bitteliten dupp på ca 5 minutter etter mat igjen. Bleieskift da, og mer kos, tull og trening. Sovner igjen etter et par timer, da i vugga inne, mens jeg får laga middag og sånt. Sover vel en times tid da. Opp, mat, pappan leker og koser med han. Som regel dupper han 15-20 minutter rundt 17. 18-18.30 begynner vi kveldsstellet, koser i sofan før vi går ned, han får mat og sover rundt 19-1930. Da våkner han 1-2 for mat, deretter 5, og 7-8.

Skrevet

jenta sover 2-4 timer sammenhengende på natta

sover veldig godt på dagtid.

meen, er våken fra 16/17 på etterm til 00/01, å da spiser hun og er helt "hyper", smiler å prater masse,hehe..

Skrevet

Min jente er ca 3,5 mnd.

Hun våkner ca 07.00 får pupp, sovner igjen sover til ca 10.30-11.00...

Får pupp når hun våkner, leker å prater, får mat igjen ca 14. Så sover hun 1-1/2 time, lek å kos...

Sover ca 30 min i 16 tiden.. Mat når hun våkner...

Bader ca 19.00... Koser å prater litt..

Legger seg 20-20.30, sover da til kl 7.. Kjempe fornøyd :)

Skrevet

Trønderjente82; Alltid godt å høre at det er fler. (dessverre, hehe) Jeg venter i spenning på at det skal komme bedre tider. Hadde sett for meg at jeg innen nå skulle få gjort noe annet på dagtid enn å akkurat få kledd på meg, såvidt laget frokost og drukket noe vann, samt kokt flasker, men det er helt sjanseløst enda.

Huff, stygt å si at man gleder seg til de blir eldre, men det gjør jeg faktisk

Skrevet

jeg og jenta mi står opp ca 10-10.30.. da er det stell og pupp, så sitter hun i vippestol på badet mens jeg dusjer og ordner meg..etter det er det leketid i babygymen:) Når hun har vært våken i ca 1,5 time, blir hun trøtt og sover ca i 3 timer. Etter det er det stell og pupp og kos:):) etter det varierer det hvor lenge hun er vpken, om hun blir trøtt så sover hun litt til:) men ikke mye da...hun får mye mat om kvelden, og når klokken er litt over ellve, legger jeg henne (av og til nærmere klokken tolv). Så sover hun til neste dag:)

Mange mener det sikkert er sent å legge henne, men jeg synes det fungerer fint slik:)

jeg nyter det slik det er nå iallefall, ting kan fort endre seg...!!!

Skrevet

hm jeg har tvillinger på tre og en halv mnd... mine bare sover .. når de står opp så en time våken sove tre, mat en time våken så sove tre så mat sove tre så natt mat vken en time så sove til neste dag.. så føler nesten ikke jeg får leke me de for de sover så mye.. går bare å gleder meg til de skal våkne så jeg får sosial tid me dem.. har ikke opplevd noen som sover så mye, å pluss de er to å så samkjørte, forstår ikke noe jeg snart, for det er langt i fra normalt når de er så store trodde jeg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...