Anonym bruker Skrevet 9. januar 2008 #1 Skrevet 9. januar 2008 At morkaken kommer ut samtidig som babyen? betyr det at den har løsnet fra livmorveggen? sønnen min fikk pusteproblemer noen minutt etter fødselen.. det hele ble ganske dramatisk.. men legen sa det bare var noe slim som de måtte suge opp fra halsen hans, og skyldtes visst ikke surstoffmangel som jeg trodde. Glad jeg ikke tok noe smertelindrende, som kanskje hadde forverret det hele for den lille. Jeg ble satt igang med drypp litt før termin pga faretruende sv.skapsforgiftning. Var mitt første sv.skap. Er gravid på ny nå. Fikk 4 ulike jordmødre å forholde meg til pga var midt i skiftet deres. Lå og hadde pressrier(uten moden livmorhals-det fant de ut senere) i 1,5 timer før legen kom(hørt at det er vanlig med en halvtime med pressrier?) hadde da en ganske sliten livmor etter mange intense sammenhengende rier som det ble få av på slutten. Hele fødselen varte i ca 7,5 t. Da gutten vår endelig ville ut, kom hodet(som var 37 i omkrets) sammen med en hånd visstnok.. så var nok derfor det føltes som om han satt fast, uansett hvor mye jeg presset.. Er det nesten slik f.eks en setefødsel kan føles? for da vet jeg det hvis jeg skulle oppleve det også. . jeg måtte klippes pga at det ble nødvendig(men ble ubehagelig pga hadde ingen rie som kunne ta bort den smerten) På tross av alt dette var det en fantastisk opplevelse å føde... helt utrolig hva kroppen er i stand til..!! Finnes en sterk urkraft i kvinnekroppen;) Håper ikke jeg har skremt av dere som skal føde for første gang.. Slapp av:) Dersom din fødsel blir normal, har du nok lite å frykte! Det meste er psykisk tror jeg. Håper jeg hører fra andre erfarne flergangsfødende som har opplevd noe av det samme og evt har endel kunnskap rundt dette. På forhånd mange takk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå