Lykkelig g~g~j Skrevet 9. januar 2008 #1 Skrevet 9. januar 2008 vi får takstmann her imorra. Noe jeg må forberede? er helt blank her jeg. Tenker på om jeg må gjøre rent i sluker og andre slike steder. Hva ser han etter? pliiis help
Mamma til 3E Skrevet 9. januar 2008 #2 Skrevet 9. januar 2008 vi hadde takst på huset ei gang. var ikke noe spes. han så etter, men han var inne i alle rommene.
Bring_it_on!!:)) Skrevet 9. januar 2008 #3 Skrevet 9. januar 2008 Han sjekker ikke så nøye tror jeg.. Takstmannen vi hadde her var sinnsykt sløv.. Sjekket ikke engang funkt , sprekker , gulv eller noe.. Men de måler areal, skal sjekke for fukt tenker jeg.. Også ser de bare løst over vegger , tak, kjøkken/bad innredning.. Eventulet uteareal, garasje og veranda..
Gjest Sekretøsa Skrevet 9. januar 2008 #4 Skrevet 9. januar 2008 Når du får takstmann på besøk, så er det ikke "så nøye". Han ser bort fra barneleker, kaseroller på kjøkkenet, en haug med klær ol på badet. Så nei, du trenger ikke tenke på så mye spesiellt! ) Lykke til!
Lykkelig g~g~j Skrevet 9. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 9. januar 2008 tusen takk damer.. sitter her med influensa og hadde virkelig gruet meg til å ta fatt på storrengjøringen før han skulle komme imorra.. vel, da legger jeg meg godt under teppet på sofaen og slapper av og nyter at sambo har tatt med minien til oldeforeldrene.. thanx
Zummi Skrevet 9. januar 2008 #6 Skrevet 9. januar 2008 Ta det med ro, han kommer ikke til å se inni klesskap, flytte på bøtter på badet, kikke under badekar, se på fuge mellom gulv og vegg, måle om gulv på bad har helling eller ikke, måle om det er fukt på tilstøtende rom om han finner fukt på våtrom, kommer gjerne med lange generelle betraktninger om hvor lenge materialer er ment å vare og skriver til slutt at ikke noe konkret ble observert på befaringsdagen. Videre argumenterer han med at membran ikke kan påvises uten destruktive inngrep og gir så tilstandsgrad 2. Han dekker seg så bak påstanden om at dette kan bety alt fra at badet er veldig bra, men noen år gammelt til at man må forberede seg på at all ferdsel er på eget ansvar. Takstmenn kan si akkurat hva de vil og ikke stå til ansvar for det senere. Er det uenighet kan han bare påstå at "nei dette så han ikke noe til" og forklare at han ikke har lov til å bøye knærne for å undersøke nærmere.
Solitude Skrevet 9. januar 2008 #7 Skrevet 9. januar 2008 Du trenger nok ikke å gjøre stor rengjøring Vi har tatt en verdivurdering fra flere eiendomsmeglere den siste uken, og jeg har ryddet unna rot, vasket gulv, bad osv. Men bare gjort det som jeg pleier og ikke tatt helt av å renset sluker osv. Det skader ikke på førsteinntrykket å ha huset rent og ryddig. Han eiendomsmegleren som var her i dag, sa nettopp det. Vi fortalte at når han kom til å se utleiehuset så kom det til å være ganske så bomba der, en av leieboerene er en eldre mann som ikke er så flink med vaskefilla. Men hvis dere bare skal ha en tilstandsrapport og ikke verdivurdering så ville jeg ha slappet av ja
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå