Anonym bruker Skrevet 9. januar 2008 #1 Skrevet 9. januar 2008 Jeg hadde 140/90 idag, men urin og alt det andre var fint... Noen som har tips til å få det ned? Kosthold?Stress? Jeg spiser bra, og slapper av heeele tiden nå! Men kanskje spiser jeg litt mye godis..?!
miren85 Skrevet 9. januar 2008 #2 Skrevet 9. januar 2008 mitt var steget idag fra 145/60 til 145/80 idag. Fikk bare beskjed om å ta det med ro, og kontakte føden hvis jeg fikk mer hodepine, og øynene begynte ¨å falme. Skal også til ekstra kontroller nå til alt har stabilisert seg. Har ikke noen gode råd desverre
mæjah Skrevet 9. januar 2008 #3 Skrevet 9. januar 2008 mitt var 145/109 sist i går! har også fått beskjed om å tilkalle føden hvis jeg får hodepine ol. er 40+4...skal til kontroll mandag på kk.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2008 #4 Skrevet 9. januar 2008 Legen må alltid ta BT på meg 2-3 ganger. Første gangen han tar det er det alltid for høyt..Sånn rundt 140/90, men det er rett og slett fordi jeg er så redd for at det skal være høyt, slik at jeg stresser meg opp, og det da blir det høyere av det! Når han tar det 2 og 3 gang er det alltid normalt (120/70 ca)! Så jeg er litt rar.. hehe! Kan jo være at legen bør ta det en gang ekstra på deg og mtp at alt annet er fint? (Alt annet på meg er også fint, er i super form)
mæjah Skrevet 9. januar 2008 #5 Skrevet 9. januar 2008 glemte å skrive at det var tatt liggende, etter 15 min. så det er ganske høyt.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2008 #6 Skrevet 9. januar 2008 Jeg er 29+0 idag forresten:) (om det har noe å si)
bøllefrøene Skrevet 9. januar 2008 #7 Skrevet 9. januar 2008 mitt bt blir også høyere med en gang jeg går inn til legen.. men legen tar det alltid tre ganger.. noe de skal gjøre hvis du f.eks har hastet deg inn til legen.. har ligget på ca 140/60-80.. alle andre prøver er greie.. så ingen tegn på sv.forg.. men viktig at de følger med.. er undertrykket som er viktig.... mamma hadde sv.forg med meg så det kan jo gjøre at jeg får det.. men krysser fingrene for at jeg slipper det...blir målt en gang i uke, pga tvillinger. uke 30 nå
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2008 #8 Skrevet 9. januar 2008 HI her : Ja, legen målte det tre ganger...dessverre..! Jeg bruker å ha 70 i undertrykk, så det har jo steget med 20 på en uke. Litt ekkelt egentlig, men alt annet er jo fint da så...
happyfeet* Skrevet 9. januar 2008 #9 Skrevet 9. januar 2008 Mitt blodtrykk er på 135/95.... gikk opp like før jul. De kontrollerer meg ofte, og alle de andre prøvene er fine. Er vel ikke så mye annet en ro som hjelper - men gud så kjedelig det er å ligge på sofaen å glo i taket! Er 38+4 idag...
Sunniva78 har to små Skrevet 9. januar 2008 #10 Skrevet 9. januar 2008 Jeg har også hatt undertrykk på 70 hele veien. Men i går var det steget til 90... (Er 36+4) Urin var helt fin, og jeg har lite ødem- kun 1 som jeg har hatt en stund. Skal tilbake for å måle i morgen, håper det har gått ned da! Har heldigvis ikke hodepine, men kjenner jeg tenker endel på dette nå...
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2008 #11 Skrevet 10. januar 2008 Sunniva78: Skal du tilbake allerede for sjekk?! Jeg skal ikke komme før om en uke... :/ Jeg hadde også ødem på 1 forresten... Jeg har følt at jeg har fått litt dårlig oppfølging i sv.skapet...burde jeg kreve en ny sjekk fortere??
fjell-jenta Skrevet 10. januar 2008 #12 Skrevet 10. januar 2008 Hei, jeg har vært sykemeldt siden uke 16 pga høyt bt, mitt har ligget stabilt på 130-140/90, er til kontroll hver uke. Alt annet er fint og jeg føler med i god form. Er nå kommet til uke 35. Min lege har sagt at så lenge undertrykket ligger under 100 så er det ingen grunn til medisinering. Har fått beskjed om å slappe av og ta det med ro. Vet ellers at salt er fy for bt. Jeg spiser normalt men prøver å ligge unna potetgull og andre salte ting som man strengt tatt ikke behøver. Lakris er også noe man skal være forsiktig med. Jeg tenker på salt lakris hver dag... Etter fødselen når bt er stabilt skal jeg kjøpe meg en stor pose! Ta det med ro og skulle du plutselig få hodepine, synsforstyrrelser eller gå opp mye i vekt (ødem) så ta kontakt med føden. Går nok bra. Jeg har gått med høyt bt i 20 uker nå, uten å ha utviklet sv.s.forgiftning. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2008 #13 Skrevet 10. januar 2008 Det er vel overtrykket som går på det om du er stresset eller sliten når BT tas, ikke undertrykket
bolleovnen Skrevet 10. januar 2008 #14 Skrevet 10. januar 2008 mitt blodtrykk var ved forrige kontroll 145/95, men urinen min er fin. lege og jordmor har bare sagt at det ligger litt i grenseland, men ikke at det er noen fare ved det.. har ikke fått noe beskjed om å ta det rolig eller ligge unna salt for å få det ned, og føler meg i grunnen ganske bra. så regner med man kan ha høyt blodtrykk uten at det er noe tegn på at noe er galt. skal på ny kontroll på tirsdag, så da får vi se.. er forresten i uke 37+2...
Sunniva78 har to små Skrevet 10. januar 2008 #15 Skrevet 10. januar 2008 Jeg var tilbake på ny kontroll i dag, og nå var undertrykket på 74. (målt 3 ganger) Så det trenger ikke være forgiftning nei, selv om trykket stiger litt innimellom.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2008 #16 Skrevet 10. januar 2008 Jeg har hatt jevnt over høyt hele sv.skapet og vart lagt inn idag en uke over termin og satt igang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå