Gå til innhold

bekymret... hva kan dette være?:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

jenta mi har vært løs i magen i dag.. bæsja 2 ganger.. så hørte ho bæsja i stad.. hørtes ut som diaré.. når jeg skulle skifte var det bare slim med blod... hva kan det være??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det er blod i bleien hadde jeg kontaktet lege og forhørt meg.

Skrevet

ja tenkte ringe i morra.. vet ikke om det er grunn nok til å ringe legevakta.

håpet noen her visste noe da...:)

Skrevet

Blod i avføringen bør alltid sjekkes grundigere av lege. Men har hun rift, hemorider o.l i endetarmsåpningen som kan gi blødninger, eller kommer de fra selve mage/tarm kanalen?

Har hun vært mye slapp, sliten i det siste?

Har klaget på magesmerter?

Skrevet

Jeg hadde selv ringt til legevakten.. Bedre med èn telefon for mye..

Skrevet

Hvis blodet er rødt og friskt, så er det mest sannsynlig en rift. Men er det mere brunt og koagulert, så ville jeg ringt lege. Må også se det an med babyens allmenntilstand.

Skrevet

takk for svar dere!:)

ho har ingen rift eller noe som jeg kan se.. så ut som det kom fra tarmen... var liksom inni det slimet som lå der... har ikke vært spesielt slapp.. men litt løs i magen er ho... men virker ikke som ho har vondt noe sted.

allmentilstanden er bra ja.. og blodet var helt rødt.. men kom også endel blankt slim som dette blodet kom med....

Skrevet

Du trenger ikke bekymre deg. Så lenge hun har hatt diare, er det helt normalt med slim etterhvert, og da ofte med litt blod i. Når en har diare jobber tarmen så hardt at det ofte oppstår små rifter i den. Det er det som kommer ut sammen med slim.

Det gir seg nok snart skal du se :-)

Skrevet

takk, får håpe det. tenkte det hadde sammenheng med at ho har vært løs i magen men har ikke sett dette før selvom de har vært løse i magen.. så blir jo litt bekymret. men får håpe det kun er rifter.. er nok det siden det var helt frisk blod da..

Skrevet

Ikke for å skremme deg! Min onkel ble operert for ikke så lenge siden, han hadde betennelse i en del av tarmen. Han bæsja blod. Men trenger ikke å være noe i det hele tatt altså, så ikke bli bekymret. Men jeg ville ha ringt å hørt med legevakt om det er nødvendig at dere tar dere en tur.

Skrevet

Vi hadde et tilfelle med gjentatt blod i avføring. Av og på en stund, så fant vi ut at ungen hadde urinveisinfeksjon.

I tillegg til å ta en prat med lege, ville jeg levert en tissepose på hans kontor. Just in case.

Skrevet

Ring legevakten og hør !!!

Slike ting skal alltid undersøkes av lege. Jeg har opplevd det engang at det var blod i bleien til den ene datteren min, hun var da litt under et år gammel. Jeg tok henne til nærmeste sykehus (vi var på ferie) og selvom det heldigvis kun var en liten rift pga hun hadde hatt endel hard avføring. Da sa legen flere ganger at det var svært viktigt å undersøke slike ting så fort som mulig, og at det var bra at vi kom inn med henne.

Ville kontaktet lege for sikkerhetens skyld...

Skrevet

ringer legen i morra. allmentilstanden hennes har vært bra i hele dag så er ikke bekymret for henne nå. har bæsja i kveld og kom ikke noe blod eller slim da. men ringer og snakker med legen i morra likevel og hører hva ho sier! takk for svar:)

Skrevet

Jeg vil bare si at jeg har opplevd blodig diaré hos ett av mine barn også, da hun var rundt 2. Det var skikkelig mye blod, rant nedover låret hennes, og veldig ekkelt og vi var veldig engstelige selv om allmenntilstanden var bra.

Det viste seg at det visstnok bare var en tarminfeksjon, og at man noen ganger kan ordentlig blodig avføring avdet. Det var ihvertfall tydeligvis ikke noe farlig og det gikk over av seg selv etter et par dager.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...