Gå til innhold

Hvorfor koke vann til morsmelkerstatning???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor koke vannet når jeg lager morsmelk erstatning? For at det skal være bakteriefritt, el for at pulveret løser seg bedre opp i varmt vann. Grunnen til at jeg lurer på dette... Sambo kom på en ide. Kan kjøpe Imsdalvann, lage morsmelk i en flaske så vi har den klar til junior blir sulten. Så er det bare og sette den i varmt vann, så den blir litt varm. Synes det tar for lang tid og koke opp vannet, og avkjøle det hver gang. Junior pleier og ha mistet tålmodigheten lenge før maten er klar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er mer bakterier i imsdalvann enn i springvann..

Men kan du ikke koke opp vann på morgene, helle ønsket mengde på alle flasker du bruker i løpet av en dag? Å når lille er sulten, så bare varmer du vannet i micro til passe temp. å har pulver oppi da?

Det begynte vi med ganske fort etter han bare fikk mme, å det gikk superfort, og enkelt var det å=)

Skrevet

Fordi de skal ha helt rent vann/sterilt vann. Dette er ikke Imsdal...

Skrevet

Hei, Man koker jo vannet for å være sikre på at det ikke er noen bakterier ja. Jeg for min del pleier å koke vann å ha på tre flasker hver morgen. Setter flaskene i kjøleskapet, og lager mme og varmer etterhvert som jeg har bruk for de. Tar jo kun 1 minutt! Fungerer kjempefint synes jeg ;o) Mulig Imsdal er ok, men har vel vært en del diskusjoner hvorvidt disse vannflaskene er bakteriefrie eller ikke.... Så jeg ville nok heller kokt vannet først ja!

Skrevet

Er for at pulveret skal løse seg ordentlig opp... Jeg bruker collett og bruker jeg ikke riktig varm vann så blir den kornete..

Det vi gjør er at vi tar 1/3 del varmt vann. har i pulver og rister og har 2/3 deler med kaldt kokt vann i. Da bli det riktig temperatur på melka.. og minsten kan drikke det med engang. Er nesten mer bakterier i imsdal vannet enn det som kommer ut fra springen

Har alltid en mugge med kokt vann i kjøleskapet som vi bruker.

Skrevet

Vi pleier å koke masse vann. ha riktig mengde i hver flaske,og sette de i kjøleskapet.

Så når han er sulten,så tar vi vannet i microen og så blander vi i pulveret.

Lettvindt syns vi:)

Syns det blir litt dumt å kjøpe vann for å gi minsten. Det er pga bakterier man koker vannet....

Skrevet

vi koker opp ca 1 liter vann om gangen og setter i en mugge med lokk i kjøleskapet vi=)

så er det bare å fylle på flaska, blande i pulver og varme i microen litt så er melka ferdi=)

Skrevet

Har dere ikke hørt at man IKKE skal varme det i mikroen pga. ujevn varme og tap av næringsstoffer!

Skrevet

vi koker opp vann og har det på en termos slik at vi alltid har varmt vann. når vi har blandet ut setter vi flaske i et litermål med kaldt vann, tar ikke lang tid før flaska er ferdig!!!!

Skrevet

Takk for alle gode ideer! Glad jeg spurte her før vi hamstret opp med vann.

Skrevet

Til anonym over her: Det er forsket på dette med micro varme til melk og mat, og så lenge man ikke varmer det mer enn 37 grader, så skjer det ingen ting med det.Det er fra 40 grader at det kan skje ting som du sier. (dette sto faktisk i foreldre og barn i høst en gang også)

Skrevet

Tap av næringstoffer i vann???

Er vel ikke akkurat mye næringstoffer i vann fra før av... Hehe:)

Skrevet

Hallo, man mister da ingen næringsstoffer for om en setter vannet i microen før man har i pulveret!

Skrevet

hvorfor ikke bare kjøpe ferdig blandet nan når dere skal på tur? bare hel det rett på flaska og evt varm det=0)

Skrevet

Har de ferdig for en på to måneder? Trodde det var først når de ble eldre at man kjøper ferdig...

Skrevet

du kan bruke NAN1 når han er så liten=)

NAN2 er for di litt større=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...