Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi reiser til Spania i begynnelsen av mars. Lurer på om det er noe spesielt jeg må huske til gutten min. Han vil da være litt over 4 mnd. Pass er det eneste jeg kan komme på som er veldig viktig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, vi var i Spania i november, da var lillegutt ca 4 mnd. Gikk kjempefint. Satt på fanget på flyet, sov en del faktisk. Tips til flytur; ta med et teppe eller to så er det lettere å legge ham på fangene deres (evt delvis oppå bordet...), og hvis han er interessert i leker så ta med et par og bind dem fast i et tau så du slipper å krabbe rundt og lete når de faller på gulvet... Jeg fullammet da vi var der og det er jo superpraktisk. Var bare en uke så vi hadde med bleier (sikkert ok der også, men ca dobbelt så dyre. Hvis plaget med sår ville jeg tatt med, kan være mer parfymert der nede...). Skal visst ikke dekke dem med høy solfaktor men smøre ansikt og armer og ben og heller dekke kroppen med lette klær. Skal jo ikke være i direkte sol. NB ha med en god solhatt, helst med brem og som også dekker nakken, og helseteppe til å dekke til vogna med når du går tur.

Vår lillegutt storkoste seg, lå body og solhatt i skyggen (på solseng el i vognbagen under parasoll) om dagen, sov i vogna på restaurant om kvelden og sov godt om natta (våknet mer enn hjemme for å spse, men da visste jeg i ale fall at han fikk i seg væske). Tilby pupp/annen drikke ofte.

Et annet tips jeg fikk her; når du sjekker inn vogna på vei ned så få med en ekstra pose (evt ta vare på den du bruker), ikke alltid tilgjengelig på spanske flyplasser, kjedelig å sende den uten innpakning.

Så lenge man legger opp ferien etter babyen sin rytme og dagsform går det stort sett fint. Vi var bl.a. oppe på et vulkankrater, var vanskelig å gå dit med vogn så vi byttet underveis til bæresele. Lillegutt var kjempefornøyd!

God tur!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...