Gå til innhold

Vekker dere babyene...

Anbefalte innlegg

Skrevet

dersom de sover lenge på dagen? Min er så trøtt i dag men jeg er nervøs for at han ikke skal få sove til natta.

Han er 2 1/2 mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nei ikke gjør det! god søvn på dagen betyr god søvn på natta. søvn avler søvn når de er så små. :o)

Skrevet

Nei, det har jeg aldri gjort.

Han har sovet opptil 4 timer i strekk han, og sover like godt til natta.

Skrevet

Håper det. Han har sovet i 3 timer nå, i tillegg måtte jeg vekke han klokken 10.30 i dag. Sovnet igjen i 12-tida, men bare ca 20 min. Han sover dårlig om natta fra før av, så jeg ble derfor sånn i tvil når han er så trøtt. Blitt litt mer nattesøvn de siste par dagene så kanskje han bare vil sove litt mer enn han har gjort. Er jo lov å håpe. Lei av laange våkennetter til 4, 5 og 6.

HI

Skrevet

Min er bare 2 uker gammel da, men HS sa til meg at jeg skulle vekke han hvis han sov mer enn 3 timer og amme han.. For at han skulle sove lenger om natten..

Skrevet

Da vår gutt var rundt 3 måneder begynte han plutselig å være våken 2-4 timer på natta. Etter en uke bestemte jeg meg for å holde han litt ekstra våken på dagen (ikke mer enn 10 minutter) og vekke han hvis han sov lenge. Det har funket!! Nå legges han mellom 19 og 20 og står opp mellom 08 og 09. Han spiser hver 3. time men sovner uten større problemer igjen.

Det har altså for vår del "betalt seg" å hjelpe han å styre døgnet i den perioden de innarbeider en døgnrytme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...