Anonym bruker Skrevet 9. januar 2008 #1 Skrevet 9. januar 2008 Når er det ok å begynne å gi melk med flaske? Skal amme så mye som mulig, men etter noen uker kan må far ta over ett til to måltider.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2008 #2 Skrevet 9. januar 2008 Jeg har hørt at det er lurt å begynne med flaske så tidlig som mulig. Vil ikke risikere at bebisen ikke vil ta flaske. Tenkte å begynne så smått etter tre, fire uker. Vil gjerne at far også skal ta del i matingen + at jeg evt. da står litt friere i forhold til både mat og drikke.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2008 #3 Skrevet 9. januar 2008 Det lønner seg IKKE at barnet får flaske for tidlig, pga amminga. Hvis barnet ikke tar puppen skikkelig, skal man IKKE begynne med flaske. Ammingen MÅ gå gnirkefritt før man kan blande inn flaska, iallefall hvis man både skal amme og gi flaske. Men hvis mor har nok melk selv, hvorfor skal man da evnt bruke tillegg eller pumpe seg for at far kan/må gi? Han kan vel heller hjelpe til med mye annet. raping, bleieskift, gå tur +++ Hvorfor haste hvis du selv kan amme??
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2008 #4 Skrevet 9. januar 2008 Jeg har hørt at rundt 4 uker er bra. Så sent at det ikke skader ammingen, men ikkke så tidlig at barnet ikke vil ta flaske. Er også veldig for at flere kan gi mat!
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2008 #6 Skrevet 9. januar 2008 Huff, hvorfor svarer du på en slik tråd når du kun skal belære.... Det kan være mange grunner til at far MÅ ta et eller flere måltid, selv om hun har nok melk. Blir så irritert over at mange skal fortelle andre hvordan de skal gjøre det og hvorfor de ikke gjør de slik som "meg" og "deg" når de kan!!! Svar på spm HI stiller eller la være.... åååååh!!!
Gjest Skrevet 9. januar 2008 #7 Skrevet 9. januar 2008 Babyen klarer fint å lære seg begge deler, og det må jo være en fordel å begynne tidlig, så ikke de blir altfor avhengig av kun bryst. Det er jo en fordel at pappan kan gi et måltid, det er jo ikke sikkert at moren kan være der bestandig.
Gjest Skrevet 9. januar 2008 #8 Skrevet 9. januar 2008 Helt enig! Jeg vil begynne tidlig med flaske for både mor og barn Dette må vel hver enkelt få bestemme Stå på!!
BlåklokkaVest Skrevet 9. januar 2008 #9 Skrevet 9. januar 2008 Det kan ta litt tid før barnet får til å ta flasken, men jo eldre de blir jo lettere går det, er mitt inntrykk. Kan forresten tipse deg om at mine barn klarte mye lettere å ta Nuke sine flasker (av den typen med smal ring). Ellers ser jeg med mine egne barn at når de passerer 2 mnd nekter de å ta puppen etter kort tid hvis de får flaske en gang eller to om dagen. Så har man først begynt med flaske, så må en regne med at det ikke er sikkert man får amme så lenge (mine barn nektet ved 3 mnder). Jeg hadde ikke nok melk, og hadde derfor ikke noe valg. Men pumpet meg slik at de fikk morsmelk frem til de var ca 6 mnd. Helsesøster sa at hvis de fikk ett til to måltider morsmelk hver dag, så var det nok til å opprettholde nytten. Når jeg pumpet meg valgte jeg derfro å gi annenhvert måltid til baby, og frøs ned resten. Det var litt stress å holde på å pumpe, så det var ikke så lenge jeg klarte å holde på med det (fikk problemer med nakken). Men i og med at jeg hadde frosset ned så mye melk, så hadde jeg melk til de var ca 6 mnd :-)
*3 prinsesser + 1 prins*anno74 Skrevet 9. januar 2008 #10 Skrevet 9. januar 2008 Jeg er kjempeklar for at pappaen skal få ta del i hvertfall 1 måltid om dagen. Tenk på den nærheten de to da får sammen. Jeg har erfaring fra å vente for lenge gjør at de ikke tar flaske i det hele tatt. Sistemann hos meg tok bare puppen fram til hun var 1 år. Ikke flaske, kopp, smokk. Nå har jeg handlet inn flaske ( Dr.Brown og smokker ) Skal vennes til tidlig :-D Har pumpe fra forrige gang for skal si jeg virkelig prøvde. Nå har ikke jeg hatt problemer med amminga med de andre så ser ikke på det som et problem. Bare husk å ikke la det gå for mange uker imellom hver gang du gir flaske. Synes det er like viktig for pappaen og ta del i matinga hvis forholdene ligger til rette for det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå