Gå til innhold

Trenger noen synspungter....blir veeeeldig glad for svar...

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi har en del gjeld en del plasser...jeg på en tlf jeg ikke kalrt eå betale ferdig(kjøpte meg ny tlf og måtte betale for at jeg brøyt avtalen jeg hadde) mastercard og fra iris og slike ting....regninger vi nå har fått purring på og lsike ting.....mye gjeld over alt med andre ord....

tentke det kanskje kunne være en ide å ta opp ett lån og betale tilbake den gjelda vi har og så få lånet samlet og en og samme plass?

kan det kanskje være lurt? ett lite lån.....eller er det noe av det dummeste vi kan gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta kontakt med banken og få en time der dere kan gå gjennom gjelden, og så kan de sikkert finne en gunstigere løsning for dere. Ikke noe kjekt å få gjeldsproblemer, så gjør noe nå før det utvikler seg videre.

Lykke til.

Skrevet

Det blir i hvertfall mer oversiktelig og du slipper gebyrer fra mange forskjellige plasser. Hør om ikke kommunen også har noen som kan gi råd til folk med økonomiproblemer (sosialkontoret har det der jeg hører til), husk at de som jobber i banken er først og fremst selgere og ikke rådgivere.

Skrevet

Vi har en ganske grei rådgiver i banken da....

men tenkte at det må vel være bedre å få samlet all gjelda en plass....og ikke en hos iris, en hos telenor, en hos mastercard, osv osv......

Skrevet

I visse tilfeller kan det være greit å ta op et lite lån for å "samle" gjelda...men da bør man virkelig stramme inn og ikke gjøre samme tabben en gang til..for alt skal betales tilbake.

Lurt å ikke benytte seg av kjøpekort, vi HAR mastercard, men kommer aldr til å bruke det. Til uventa regninger, bilhavari osv har vi en "buffer" vi har klart å spare opp over tid, den er hellig og skal ikke røres annet enn hvis det er absolutt KRISE.

Det VÆRSTE som kan skje er at man får inkasso i hvertfall..for det er svært kostbart..jo lengre det går jo mer må man betale i renter og gebyr.

Skrevet

Tror helt sikkert at det er lurt å samle alle lånene til ett større. Renten er ofte bedre i banker enn på kredittkortlån o.l., dere slipper å betale ekstra for hvert avdrag til hvert enkelt selskap, men kun til ett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...