semma Skrevet 9. januar 2008 #1 Skrevet 9. januar 2008 Hvordan regner man ut hvor lenge en fødsel varer..? Fra første lille rie, når vannet går eller når man er klar med "full åpning" og kan presse? Jeg venter nr 3 , men har aldri blitt helt klok på dette med tiden. Noen som vet?
klumpen og gullet Skrevet 9. januar 2008 #2 Skrevet 9. januar 2008 Jeg spurte jordmor om dette igår, og hun sa at de regner fødselen fra 3 cm åpning. Så man kan jo ha hatt rier noen timer før det, som ikke "telles med"...
yvve73 Skrevet 9. januar 2008 #3 Skrevet 9. januar 2008 Jeg fikk beskjed om at min fødsel hadde tatt 18 timer. Første gangen jeg kjente noe som helst var kl 12 søndag formiddag. Jenta ble født mandag morgen kl 05.30. Det vil si at sykehuset mente min fødsel hadde startet kl 11.30 søndagen. Da kan de jo umulig ha tellt fra 3 cm åpning. Jeg var ikke på sykehuset før ca kl 17 den søndagen.
BlåklokkaVest Skrevet 9. januar 2008 #4 Skrevet 9. januar 2008 Alle jeg kjenner regner fra første rie (sånn ca)......
klumpen og gullet Skrevet 9. januar 2008 #5 Skrevet 9. januar 2008 Ja, det syns nå jeg også! Så jeg ble nesten litt snurt når JM sa det med tre cm. Hmpf, jeg kommer nå til å telle fra ri nummer en! =)
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2008 #6 Skrevet 9. januar 2008 Jeg regner fra jeg kom til sykehuset og de begynte å "journal-føre" fødselen min.... Hadde da 3 cm, og fikk fødestue... Gikk da 24 timer.... Men mange har jo mye vondt før de har 3 cm, og da må jo også det telle som fødsel.... Når det er så vondt at man må sette seg ned/stoppe opp og puste seg gjennom riene vil jeg si.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå