Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg svarte deg under tråden med sukker i urinen

jeg hadde selv svangerskap diabetes med begge mine

og grensa er ikke 11.1 for gravide men 8!!

Jeg hadde 8,9 med mi første og 9.8 med nr 2

med nr 2 så var jeg i grenseland til om jeg skulle begynne med insulin eller prøve kostregulert sa diasykepleier til meg..men skulle prøve først kostregulert. og det greide jeg heldigvis.

Så jeg ble nesten bekymret for deg nå..siden du ikke får tett oppfølging.

For det fikk jeg med begge mine på sykehuset.

Vekstkontroll annen hver uke, jeg måtte måle blodsukkeret mitt før/etter mat og vise til lege/diasjukepleier..tok blodprøve som så hvordan langtidsblodsukkert mitt var..og tok sån ctg eller hva det heter..registrere hjertelyd, spark osv. og jordmor/ lege annen hver uke.

Så hadde kontroll hver uke jeg da jeg fant det ut..og det var vel sånn ca like langt på vei som deg..

Skulle også hatt time hos ernæringsfysiologen om hvordan du skal forandre kostholdet ditt..var mye jeg ikke visste..som f.eks at frukt mellom måltidene heller ikke var bra..osv..

Kunne ha skrevet mye mere..men jeg hadde tatt kontakt med en annen lege..han kan ikke ha peiling på svangerskap diabetes!!!

Greit nok det er 6 år siden sist med meg altså, men trur IKKE det har forandret seg nei!!

Det er en viss fare for babyen i magen visst blodsukeret er for høyt..for den har like høyt blodsukker som deg..det fikk iallefall jeg fortalt

Videoannonse
Annonse
Skrevet

leste svaret ditt..og jeg håper da ikke de har forandret på rutinene fra sist jeg var gravid!?!..

for dette stemmer ikke med det jeg erfarte da jeg fikk det...

skal på kontroll på mandag..min første..og skal jaggu meg ta opp dette temaet..og høre hvordan det er nå..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...