Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fødte en sønn for tre uker siden og for ca en uke siden bestemte jeg meg for å slutte å amme pga dårlig melkeproduksjon. Men overalt hvor jeg leser står det hvor viktig det er å amme.

Hadde det samme problemme med mitt første barn,men da holdt jeg ut til hun var tre mnd. Ammet det jeg hadde og gav erstatning etterpå.

Var på barselgruppe i dag og da var det bare snakk om amming, fikk skikkelig dårlig damvittighetr for jeg ikke ammet sønnen min. Noen flere som ikke ammer.????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ikke hatt dårlig samvittighet. Du prøvde, og fikk det ikke til, sånn er det bare. Den dårlige samvittigheten du har viser at du bryr deg om barnet ditt, og derfor er du en god mor.

Vær heller glad for at du kan bruke erstatning når du ikke får til å amme. Kos deg masse, for barnet ditt får akkurat like mye kjærlighet og omsorg selv om du ikke klarer å amme.

Selv har jeg ikke vært i din situasjon, men jeg har flere venninner som har samme problemet. De har hatt like glade og fornøyde babyer :)

Klem :)

Skrevet

takk for et oppmuntrende svar:)

• 9 måneder senere...
Skrevet

jeg gir også mme, hadde også kjempe dårlig samvittighet når jeg sluttet å amme. Egentlig dumt å ha det, da jeg også hadde utrolig liten produksjon. Jeg var sur og lei, ammet i ett sett, unge ble aldri mett i mer enn ca 30 min, og så var det gråting i en stund og så amme igjen. Rakk ikke innom butikken nesten. det er jo ikke noe liv! Og babyen stakkars som aldri er mett!? Jeg fikk en helt anen baby når han fikk mme og ble mett og fornøyd. Han begynte å sove på dagtid, og mor fikk litt pasuser innimellom som er gul verdt! Teit å ha dårlig samvittighet for å sørge for at babyen blir mett igrunnen. Samtidig tenker jeg på før i tiden. Bestemoren min fortalte meg at hun hadde mistet melken når min far var 2-3 mnd gammel. I den tiden gav de h-melk blandet med vann! Min far er frisk som en fisk, ingen allergier eller noe. Tenkt hvor god dagens mme er i forhol til den de fikk før! Også tror jeg at alle allergiene som er for tiden skyldes sprøyting av maten som bafrna spiser. økologisk mat til småen går det i her:) Lykke til, og ikke ha dårlig samvittighet for å sørge for at babyen din blir god og mett!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...