Gjest Skrevet 9. januar 2008 #1 Skrevet 9. januar 2008 Huff, synes det er så irriterende for jeg har en syklus på 39 dager! Blir så misunnelig på de som har 28 dager. De har jo oftere sjansen til å bli gravide, har de ikke? Blir så laaang ventetid :-P Eneste fordelen jeg kan se er at vi som har lange sykluser ikke har mensen like ofte som andre ;-P
AO3 Skrevet 9. januar 2008 #2 Skrevet 9. januar 2008 Jeg har det... Jeg har en syklus på ca 6 uker og 1-3 dager. Innimellom kan det gå enda lengre tid, også, særlig hvis jeg er stresset. Jeg har en lite morsom "rekord" på over seks måneder uten mens da jeg var 19, men da var jeg *ekstremt* stresset. På en fire ukers syklus får man 13 "sjanser" på ett år, men på en seks ukers syklus, får man bare 8,67 sjanser på ett år. Det er ganske mye mindre, det!!! Jeg bekymrer meg faktisk litt over dette. Det eneste jeg håper på, er at jeg kanskje får en mer standard syklus nå etter p-pille-slutt, jeg har hørt om tilfeller av det, men jeg klamrer meg nok til halmstrå... Jeg tipper det er "back to normal" når mensen kommer tilbake. Dvs 6 uker... Jeg ser at du også er i 1pp, vi får se hva som skjer framover - en eggløsning med full klaff er jo nok, vet du!
Gjest Skrevet 9. januar 2008 #3 Skrevet 9. januar 2008 Huff. Det er litt kjipt altså. Ja vi får se hva som skjer. Jeg har vært gravid to ganger før, første gang på prevansjon og andre gang på 1.pp så vet i alle fall at jeg kan bli gravid ;-P Bare håper jeg kan holde spiren der inne litt lenger denne gangen
Pooh Skrevet 9. januar 2008 #4 Skrevet 9. januar 2008 Ja!! Begynner vel å nærme meg dag 70 nå. Sukk. Men dette er første syklus etter p-pille-slutt, så det er vel ikke så uvanlig. Uansett kjedelig!
Gjest Skrevet 9. januar 2008 #5 Skrevet 9. januar 2008 Æsj så kjedelig for deg. Har aldri gått på pillen jeg, så har ikke det problemet...Men har hatt litt tullete sykluser etter jeg har hatt både en MA og en SA.
Truseprinsesse Skrevet 9. januar 2008 #6 Skrevet 9. januar 2008 For noen år siden tror jeg jeg hadde gitt alt for lange sykluser. Var så slitsomt å ha mensen så ofte på ungdomsskolen og videregående, men nå er jeg veldig glad for å ha normale sykluser. Er det noe man kan gjøre for å få de kortere da? Har dere lang lutealfase eller lang tid før eggløsning?
Juicy med spirer! Skrevet 9. januar 2008 #7 Skrevet 9. januar 2008 Tja, nå er jeg på dag 78, så lang syklus kan jeg skrive under på at jeg har... Har hatt mensen 2 ganger etter p-pilleslutt, første gang var syklusen på 28 dager, andre gang var den på på 35 dager, og denne ganga da, oppi 78 dager... JIPPI!
Pooh Skrevet 9. januar 2008 #8 Skrevet 9. januar 2008 Leit å høre om MA og SA'ene dine. Håper det går bra nå og klaffer snart!! Jeg tror jeg hadde EL tidlig i romjulen, men er ikke helt sikker. Har hatt diverse mulige symptomer siden nyttårshelgen. Det begynte med ømme brystvorter og kjempetrett. Etter noen flere dager kjente jeg stikkinger i siden og "kiling" nederst i magen. Etter enda noen dager ble jeg kjempestiv i ryggen. Er stiv i hele ryggen (det blir jeg noen ganger ellers også ifm mye jobbing), men nå er jeg også stiv i korsryggen, og det pleier jeg ikke være på den måten. Brystvortene er fremdeles ømme, jeg er fremdeles veldig trett, tåler ingenting og drømmer mye rart. Føler meg helt utafor om dagen. Jeg som skulle være opplagt og klar for mye jobbing etter en to uker lang juleferie, føler meg mer sliten enn noen gang. Så jeg skjønner ikke hva som foregår. Pleier ikke være sånn i alle fall. Tok en test i går, men den var negativ. Trodde nesten jeg måtte være gravid pga formen min om dagen. Men det er kanskje bare kroppen som prøver å komme seg på rett spor. Ikke vet jeg, men det må da være grenser for hvor lang tid i forveien av TR man skal ha "symptomer". Nå håper jeg bare det skjer noe snart....enten det ene eller det andre. Kjedelig å gå og lure hele tiden og kjedelig å føle seg sliten, trett og være stiv i ryggen. Lykke til!!
Pooh Skrevet 9. januar 2008 #9 Skrevet 9. januar 2008 Aaaaner ikke!! Tror vel kanskje at perioden før EL er lang. Har forresten fulgt mye med på deg de siste dagene, Truseprinsesse. Håper du får en positiv test snart!! Kjedelig å gå rundt og vente og lure. Masse lykke til!!
Truseprinsesse Skrevet 9. januar 2008 #10 Skrevet 9. januar 2008 Takk. Jeg skjønner ingenting av denne kroppen min. Hvor er du i syklusen din nå da, Pooh?
Pooh Skrevet 9. januar 2008 #11 Skrevet 9. januar 2008 Det er det jeg ikke helt vet. Tror/trodde kanskje jeg hadde EL tidlig i romjulen (24. eller 25.) pga EL slim (tror jeg det var) og symptomer som dukket opp noen dager etter det. Men jeg fikk negativ test i går og det har ikke kommet noen TR. Så ikke vet jeg.
Truseprinsesse Skrevet 9. januar 2008 #12 Skrevet 9. januar 2008 Samme som meg du da. Har du noen symptomer nå eller? Jeg hadde el-slim den 23. Jeg blir jo heeeeelt gal.
Pooh Skrevet 9. januar 2008 #13 Skrevet 9. januar 2008 Ja, er fremdeles kjempetrett og stiv i korsryggen (og resten av ryggen i grunnen). Har ømme brystvorter og er ikke helt meg selv om dagen rett og slett. Er sliten og uopplagt. Symptomene har blitt fler og fler etter hvert som dagene har gått, bort sett fra at jeg har kjent mindre stikking i siden og kiling i livmoren de siste dagene. Holder på å sovne nå, men har bestemt meg for å dra på trening, så for holde ut..... )
AO3 Skrevet 9. januar 2008 #14 Skrevet 9. januar 2008 Hvis jeg har forstått det riktig, er det lang tid før eggløsning som er det vanligste. Lengden på lutealfasen er mer eller mindre konstant. Nå aner jeg ikke om jeg HAR eggløsning, da, for ikke å snakke om NÅR den er... Da jeg ikke gikk på p-piller, tenkte jeg overhode ikke på det, så vet ikke om jeg faktisk har noen symptomer på eggløsning eller ikke. Og nå har jeg gått på p-piller i et års tid, og da har man jo ikke eggløsning, så... Det blir spennende å se hva som skjer nå som jeg har sluttet på pillen. Håper jeg får igjen mensen fort, men har bange anelser - frykter det kan ta laaaang tid... Men temping og tester og sånt for å finne EL er nok utelukket... Da vil min nok min (lege!!!)samboer frike fullstendig ut! Han mener jeg planlegger altfor mye som det er. LOL LOL LOL
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå