Gå til innhold

ladycomp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som vet hva den koster? er den sikker??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den koster 4 - 5 tusen tror jeg (sjekk http://www.buenaventura.no) Men det er lett å få kjøpt den brukt... (jeg skal selge min ;-) - nå er det nok unger her i gården så gubben skal kutte strengen)

Har brukt den i 6 år som prevensjon og familieplanlegger. Den er jo ikke like sikker som hormonprevensjon, men det har gått bra med oss. Nr. 3 hos oss kom fordi vi slurva og hadde sex på gult lys - vi hadde liksom begynt å planlegge nr 3... En bør ikke bruker den hvis det er krise å få barn, så derfor overnfor nevnte salg...

Men du bør ha stabile sykluser for at det skal funke. Ellers blir det mye røde og gule lys - og da må en bruke kondom.

Alt i alt er vi kjempe fornøyd. Jeg tåler ikke hormonpreparater i det hele tatt, og det er jo greit å slippe å bruke kondom hele tiden når en er i et fast forhold! Har flere venninner som også har brukt den og fått barn når de ville :-)

Kan nevne at vi nok hadde strevd med å bli gravide uten. Jeg har nemlig sykluser på 30 dager med eggløsning rundt dag 20, altså 6 dager etter "normalen".

Skrevet

mammamora:)

så du skal selge din? hvor mye skal du ha for den?

Skrevet

Brukte den som prevensjon. Den var overhodet ikke til å stole på. Ble gravid på "grønt lys"... Har to venninner som også ble gravide .

Men kanskje den fungerer bedre om man skal bli gravid..

Skrevet

ca 1500 tenkte jeg, men du trenger en ny tempmåler i tillegg de koster vel 450. Jeg bor like ved den sjappa som distribuerer dem i norge, så jeg kan ta den ned dit, få tatt en service på den og så får du den + ny tempmåler for 2000?

(har ikke samvittighet til å selge den uten å få sjekket at alt er i orden. den er trossalt 6 år gammel)

Skrevet

jeg har brukt den i 1 år og funket kjempe fint:o) jeg ble gravid fordi vi hadde sex på rød dag, alså den usikre perioden. Men den er kun for de med stabil syklus, å det er veldig viktig å tempe til samme tid hver dag. Ikke glem å måle noen dager heller:o) viss ladycompen er usikker om du er trygg eller ikke viser den alltid rødt for å være på den sikre siden.

Skrevet

Jeg brukte pearly og ladycomp i 11 mnd før jeg ble PLANLAGT gravid...Så for meg fungerteden til tross for litt rare temperaturer:-)

Skrevet

Ja, brukt LC i 6 år, bare bra erfaringer. det kjipe er at du må bruke annen prevensjon på rødt-lys dagene, for oss har det funka bra m pessar da:) Men som de sier over, syklusen bør være stabil, og det er jo dyrt som en engangsutgift, men da har du også 20 års garanti!! (tjent inn LC på 4 år m piller:)) Godt for kroppen å slippe hormonpåvirkning

Skrevet

Ladycomp fungerer veldig bra, så lenge man holder seg unna på røde dager... Vi var litt uforsiktige (les: kondomet sprakk) på rød dag og der satt den :)

Men jeg kommer til å gå tilbake til den så fort det går etter fødselen. Og det er utrolig deilig å slippe å stappe i seg hormoner hele tiden. Jeg følte meg bedre bare et par uker etter at jeg skiftet fra p-piller til Ladycomp. Kan anbefales.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...