Kakebakesøte Skrevet 9. januar 2008 #1 Skrevet 9. januar 2008 hvordan gikk det for dere med nr 2? Samme problemet eller gikk det over all forventning? Jeg fikk ikke til å bare amme datteren min, så hun måtte få mme i tillegg. Hadde vært så deilig å slippe det denne gangen..
Kjærlighet <3 Skrevet 9. januar 2008 #2 Skrevet 9. januar 2008 Hadde problemer med nummer en, ammet i to mnd så full stopp...og over til mme. Nummer to ammet jeg frem til han var 10 mnd :-) full ammet (utenom en flaske eller to tre med mme om jeg var en liten tur ute eller pappaen gav mat på natta) frem til vi begynte med grøt ved 4,5-5 mnd alderen. Så det gikk kjempemye bedre for meg med nummer to :-) Lykke til!
Gjest Skrevet 9. januar 2008 #4 Skrevet 9. januar 2008 Kjenner en stressa førstegangs som ikke fiksa ammingen av nr. 1. Nr 2 fikk i lange tider. Mellom 1,5 og 2 år. Legg ungen på brystet, pust ut og kos deg du.
jente30L Skrevet 9. januar 2008 #5 Skrevet 9. januar 2008 ååå jeg kjenner meg såååå igjen... småen fikk pupp noen få uker før det ble flaske.. håper å amme denne gangen;)
Edelweis Skrevet 9. januar 2008 #6 Skrevet 9. januar 2008 jeg signerer her. har samme problemet. fikk ammet første mann i 4 uker. men håper på å amme lenge denne gangen.
Tredjemann på vei :D Skrevet 9. januar 2008 #7 Skrevet 9. januar 2008 Jeg pinte meg igjennom 4 måneder med amming av førstemann selv om jeg var så sår at jeg grudde meg til hver gang han skulle spise... Han fikk flaske oftere og oftere, til jeg skjønte at jeg faktisk KUNNE slutte å amme hvis jeg ville:-) Da jeg begynte å gi han kun MME ble han også kvitt kolikken sin (etter 4 mnd med konstant skriking), sikkert fordi han endelig greide å spise seg orntlig mett på færre måltider. Jeg er myyyye mer trygg på dette med amming nå når jeg venter på nr.2, og skal forberede puppene mine godt, noe jeg ikke gjorde sist... Er overbevist om at ammingen skal gå bra denne gang, for puppene har forandret seg mye siden forrige graviditet. Den gang var brystvortene helt flate og nesten innoverbøyde, mens nå peker de utover slik de skal under amming:-) Gleder meg noe sinnsykt til å amme igjen jeg!
babyandme Skrevet 9. januar 2008 #8 Skrevet 9. januar 2008 Hiver meg på denne.. pga lite melk ble jeg nødt til å kombinere amming og flaske(de på sykehuset og jordmor ga meg liten sjanse til å prøve kun amming-selv om selvsagt babyen må ha mat!) Huff jeg holdt ut i 6mnd men måtte gi meg da.. visste at morsmelk var det beste så jeg holdt ut mnd med brystbetennelse symtom i tillegg. Glad at jeg ikke ga opp etter noen uker med ammingen. Ville amme lenger, men jeg gikk ned så enormt mye i vekt+at sønnen min ble for vant med flaska som gikk fortere:-/ Er gravid på ny nå, får to tette med 16mnd mellom. Satser på at det går bra å amme lenger denne gangen.
Kakebakesøte Skrevet 9. januar 2008 Forfatter #9 Skrevet 9. januar 2008 Tusen takk for alle svar. Jeg klarte amme i 6 mnd jeg også, men det var til slutt null igjen i puppene så jeg måtte gå over til bare mme. Men puppene mine er vel sånn som de var før jeg fikk 1. mann. Den ene brystvorten er flat og jeg sleit med store sår og alt det der. Jeg skal prøve å puste ut og slappe av. Har jo en god del erfaring nå motfor hva jeg hadde første gang. Men Siljemor, om du leser dette; hvordan skal du forberede puppene dine? Massere?
Tredjemann på vei :D Skrevet 10. januar 2008 #10 Skrevet 10. januar 2008 Jordmora jeg gkk til i forrige svangerskap sa jeg skulle gnu masse på brystvortene og trekke litt i dem daglig for å forberede dem på ammingen, men jeg gjorde det aldri for jeg trodde ikke det var såååå viktig. Skal gi puppene mine hard medfart de neste 5 mnd før denne fødselen, hehe:-)
jeano med nr.4 Skrevet 10. januar 2008 #11 Skrevet 10. januar 2008 Jeg var så sår med de to ørste at jeg bare klarte å amme i 8 og 3 uker. Minstemann fullammet jeg til han var nesten året(nektet å spise mat)og fortsatte å amme til han var nærmere tre. Så ja jenter det går ann
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå