Emilie&Markus Skrevet 9. januar 2008 #1 Skrevet 9. januar 2008 Var hos jordmor idag å fortalte at jeg har hatt endel kraftige kynnere. Mener å ha lest at de ikke skal være vonde som rier, men at du merker de selvfølgelig. De jeg har hatt i en ukes tid nå kan minnene om riene helt i begynnelsen av min forrige fødsel, så ikke veldig bahagelig å ha dette av og på hele dagen. De kan vare i opptil et kvarter av gangen, kommer ca annen hver time eller oftere, men ikke noe regelmessig og siden jeg har hatt det så lenge nå vet jeg jo at det ikke er ordentlige rier, selvom det kan kjennes sånn ut. Lurer på om det er noen fler som opplever/har opplevd lignende og hva dere fikk beskjed om å gjøre da, av jordmor/lege? Spør fordi jeg syns ikke min jordmor kunne gi meg noe ordentlig svar på hvorfor det var sånn,og sa bare at jeg måtte lytte til kroppen min og kanskje ta det mer med ro.. Er idag 26 +1 uker og har vært sykemeldt siden uke 8 pga kvalme, lavt blodtrykk og nå bekkenløsning, så føler at jeg allerede er så mye i ro som jeg får til, så kan ikke skjønne at dette kommer av stress osv.
Guttemamma75 Skrevet 9. januar 2008 #2 Skrevet 9. januar 2008 Jeg er nå 18 uker på vei og har de siste to ukene vært plaget av tildels vonde kynnere som kommer ved den minste form for aktivitet.. Ringte til jordmor som ville at jeg skulle sjekke urinen min for en evt UVI - dette ble gjort men testen var negativ.. Hun sa det var tidlig å bli plaget med kynnere, men det er kanskje bare slik det er for meg å være gravid (er førstegangs..).. Vonde er de iblant, kan ikke sammenligne med noen fødsel fordi jeg har jo aldri født, men jordmoren min virket ikke særlig bekymret for dette og mente åpenbart at dette nok er normalt for MEG... Kanskje er det bare slik for DEG i dette svangerskapet??
Emilie&Markus Skrevet 9. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 9. januar 2008 Takk for svar.. Håper jo det er slik det er da, at det bare er sånn det er denne gangen! Og at det ikke er noe annet. Det er ikke noe som kommer hvis jeg er i aktivitet og blir borte når jeg hviler. Kommer og går som det selv vil virker det som. Jaja, skulle iallefall ta kontakt med føden hvis det ikke ga seg i løpet av noen dager med hvile, eller hvis det ble verre. Så vi får vel bare se hva som skjer..
m vestfold Skrevet 9. januar 2008 #4 Skrevet 9. januar 2008 Jeg er nå 25 uker på vei og er sykemeldt pga kraftige kynnere og bekkenløsning. Jeg har hatt kynnere i mange uker allerede, men før jul ble de kraftigere og litt vonde. Ved begge mine forrige fødsler har kynnere gått over i rier og nesten startet fødselen - jeg har fått åpning begge gangene, som jeg da har gått med fram til fødselen. Så det er viktig å ta signalene. Første gang dette skjedde måtte jeg stoppe riene med medisiner. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå