*anki * Skrevet 9. januar 2008 #1 Skrevet 9. januar 2008 Noen av dere damer over 35 som har ikm uke 3? Har selv ikm 19.01. Hadde en MA i oktober. Var da ca 11 uker. Håpet var stort i desember på at TR ikke skulle komme, men det gjorde den gitt...Har to gutter fra før og har blitt gravid fort før. Kanskje alderen spiller inn her...? Må vel bare innse at det kan ta tid med meg også. Men no gjenstår det bare å se det an til neste helg. Kanskje vi kan få oss en flott tilbakemelding der det tydelig lyser GRAVID på testen? Jeg er forresten 36 år og bor på Sunnmøre.
maritmora Skrevet 10. januar 2008 #2 Skrevet 10. januar 2008 Hei anki. Jeg har ikm uke 3, ca 15. jan. Har holdt på et år med prøving nå. Ble gravid på 2. forsøket, men hadde MA da jeg var 12 uker på vei. Har tre barn fra før, og ble gravid på første forsøket med alle tre. Kan nok hende det er alderen som spiller inn, det er nesten 10 år siden jeg fikk minstemann. Spennende dager vi har i vente nå. Lykke til!
*anki * Skrevet 10. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 10. januar 2008 Hei maritmora. Ja det e veldig spennende dager no. Jeg tok ut spiral i juni og ble gravid på 2.forsøk. Hadde opprinnelig termin i beg av mai. Men det går ikke alltid som planlagt. Det ser en mange eksempel på her inne... Etter MA i oktober er vi inne i 3pp så jeg har vel ikke holdt på SÅÅÅ lenge...men det føles som uendelig lange uker desse rett før testing. Leste i et gammelt innlegg du hadde fra desember at det kom veske fra brystvorte. Det gjorde det samme med meg sist mnd. Sjekka igår igjen. Trykte helt fremme og på den ene såg det ut som det kom råmelk ut av... Rart. Har du funnet ut hva det kommer av? Eller er det noen andre som vet? ER DET BARE AT VI ER VELDIG KLARE FOR Å BLI MAMMAÈR IGJEN????? Jeg har to gutter på 4 og 7 år...
maritmora Skrevet 10. januar 2008 #4 Skrevet 10. januar 2008 Den eneste grunnen jeg kan tenke meg er at jeg i november begynte å ta helsekostproduktet Bidro. Dette er bidronning-gele, som skal hjelpe en til å bli mere fruktbar. Kanskje det er den som har satt igang hormonene i kroppen min? Hvis ikke er det som du sier at vi er KJEMPEKLARE!!! Har fortsatt litt væske i brystet(bare venstre), men mindre enn for ca en uke siden. Vi får bare vente og se. Har vært inne på spåsiden her to ganger, og har blitt spådd av to forskjellige jenter. Hun første sa jeg skulle bli gravid med en jente i løpet av jan/feb, hun andre sa at enten var jeg gravid nå, ellers ville jeg bli det i februar, også hun mente at det ville bli en liten jente. Har ikke den helt store trua, men klamrer meg fast til hver halmstrå!
mollymamma Skrevet 10. januar 2008 #5 Skrevet 10. januar 2008 Jeg har også ikm i uke 3, den 15. som deg maritmora. Krysser fingrene og forsøker å tenke positivt :-) Men - månedene går og min biologiske klokke tikker høyere og høyere for hver måned (ble 40 i nov. grøss og gru).Vi har ei datter på 5, og ønsker veldig en bitte liten til. Vurderer å ta en telefon til en eller annen privat klinikk for å høre om muligheten for litt drahjelp. Får se an en pp eller to til... Lykke til neste uke - vi får holde hverandre oppdatert.
maritmora Skrevet 11. januar 2008 #6 Skrevet 11. januar 2008 Æsj!! Her dukket tante rød opp i natt, helt ubuden!!! Eier ikke skam! Like greit at hun kom i dag, istedet for over helgen, skal i to selskaper i helgen, og slipper nå å dikte opp historier om hvorfor jeg ikke skal ha vin. Får forsøke å se det positive med det hele. Lykke til til dere, Håper og Mollymamma, jeg skal følge med på hvordan det går med dere neste uke=) Lykke til!
♥ DAME Skrevet 12. januar 2008 #7 Skrevet 12. januar 2008 Hei. Jeg har ikm ca den 20 januar. Begynner å se svart på det og tror ikke at jeg er gravid. Jeg og sambo skal til samtale på sykehuset i Bergen på mandag ang IVF, og det har jeg større tro på Lykke til til dere andre her inne )
abelise Skrevet 12. januar 2008 #8 Skrevet 12. januar 2008 Jeg har IKM den 15. januar og er fryktelig spent. Men ble litt deppa av å være inne på nettet for å lese om sansynligheten for å bli gravid i 42 - 43 års alder. For den er i følge ekspertene ikke stor. Men da spør jeg meg om statistikken er slik fordi det er så få som ønsker å bli gravid etter 40? For det høres rart ut at eggene plutselig skal bli så gamle? Tror kanskje ikke statistikkene helt er til å stole på, skal i hvertfall ikke gi meg.-)
*anki * Skrevet 12. januar 2008 Forfatter #9 Skrevet 12. januar 2008 Så synd for deg maritmora. Kos deg uansett masse med MASSE god vin i helga. Håpet er ikke så stort her heller enda, men har ei uke igjen til testing dersom ikke TR kommer før det... Har få symptom. Er veldig trøtt, men det kan en jo være likevel. Og masse småvondt i eggstokker...Spesielt dersom jeg tar noen brå bevegelser.
mollymamma Skrevet 12. januar 2008 #10 Skrevet 12. januar 2008 Tror TR er på vei :-( Denne gangen trodde jeg faktisk at spiren satt. Har hatt verdens ømmeste pupper de siste dagene, og det pleier jeg aldri å ha... snufs.
abelise Skrevet 13. januar 2008 #11 Skrevet 13. januar 2008 Huff da. At den der tanta ikke kan holde seg unna. Men prøv å tenke på den som starten på en spennende ny prøveperiode. Om tanta virkelig kommer da? Krysser fingre for at den ikke gjør det, og at det bare kjennes som om. Kan også være tegn på noe annet vet du...
mollymamma Skrevet 13. januar 2008 #12 Skrevet 13. januar 2008 Ingen tvil - jeg har tantebesøk! Vel, da hopper vi elegant inn i ny pp...
abelise Skrevet 14. januar 2008 #13 Skrevet 14. januar 2008 Og jeg hopper med deg... Har IKM i morgen den 15. men tok en test i dag tidlig. Syntes jeg hadde allverdens symptomer og trodde at nå... Men nei, blendahvitt der det skulle vært blått. Så da er det bare å vente på tanta. Håper den kommer når den skal. Lurer på om jeg skal prøve temping denne perioden? Men har ikke helt forstått systemet, for er det ikke sånn at når det store tempfallet kommer, så er el over? Hvordan vet man da når man er like FØR el, hvor det er gunstigst å hoppe i høyet?
mollymamma Skrevet 14. januar 2008 #14 Skrevet 14. januar 2008 Hei igjen abelise - jeg har ikke prøvd temping, men el-tester hver måned. Har tidligere hatt litt uregelmessig syklus (etter SA), så ved å teste etter el vet vi når vi må legge inn en ekstra innsats. Nei - nå er det bare å tenke positivt, for denne pp er planen null koffein og masse frukt og grønt :-)
*anki * Skrevet 14. januar 2008 Forfatter #15 Skrevet 14. januar 2008 Så kjedelig at TR kom på besøk denne mnd også... Har enda noen dager til IKM den 19. Men får litt svekka håp når jeg leser at dere også har hatt ømme pupper og div andre symptom og så kommer likevel TR... Men vi som ikke har fått besøk av tanta enda har enda et lite håp... Vi får klamre oss til det, til det motsatte er bevist. Lykke til til dere som ikke har testet enda og til dere som går over i ny pp.
Dotten Skrevet 15. januar 2008 #16 Skrevet 15. januar 2008 Jeg har ikm ca den 17. januar. Har ei jente på 2 år fra før. Er også 36 år, men bor i Oslo. Vi har prøvd en stund på nr. 2, så kan nok hende alderen spiller inn, men trenger heller ikke å være det. Noen ganger er man bare uheldig og ikke treffer el, eller så kan det være stress, sykdom og mye annet som spiller inn. Vi tar det med ro, men håper jo å få til et søsken snart. Håpet jo at aldersforskjellen ikke skulle bli så altfor stor.... Lykke til!
maritmora Skrevet 16. januar 2008 #17 Skrevet 16. januar 2008 Hallo Anki og Dotten. Krysser fingrene for dere nå. Hvordan går det, klarer dere å la være å teste enda? Spennende dager! Hold oss oppdatert, da.
*anki * Skrevet 17. januar 2008 Forfatter #18 Skrevet 17. januar 2008 Fortsatt ingen TR her. Testa igår men ikke på morgenurin. Den var negativ... Har egentlig en dårlig følelse no, men ingen TR=håp. Så jeg klamrer meg til det, til det motsatte er bevist. Tenker teste igjen lørdag så da skal jeg skrive noen ord til her. Du da maritmora, skal vel snart inn i en ny pp...? Tror vi fikk besøk av TR ca samtidig i desember så du har nok en mye kortere syklus enn meg. Har alltid hatt syklus på 26-27 daga men sist mnd var den på 30. Kan MA ha en innvirkning på dette?
maritmora Skrevet 18. januar 2008 #19 Skrevet 18. januar 2008 Hallo Anki. Så lenge tanta ikke har kommet er det håp. Spennende! Jeg har pleid å ha syklus på 25-28 dager, de tre siste mnd 28 dager, så plutselig denne mnd 23 dager. Ikke lett å bli klok på dette systemet, nei... Tror ikke MA skal ha noe å si når man har hatt første mens etter MA skal man vel være i rute igjen. Kanskje det er psyken vår som spiller inn. Jeg har forresten fortsatt væske i brystet. Hvordan er det med deg? Tar du noen helsekostprodukter som kan forårsake dette? Vi er ganske aktive med å "praktisere" hele mnd, så det er ikke det at vi ikke har truffet på el, det har vel bare ikke klaffet for oss enda. Skal starte utredning om et par uker, får vel beskjed da dersom det er noe feil. Vi kommer ikke til å starte med de helt store tiltakene for å bli gravid, siden vi har tre fra før. Lykke til til deg, krysser fingrene for deg!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå